Abstract
The Norman Conquest made French the language of the official class in England. Hence, it is not surprising that many words having to do with government and administration are of French origin. The words ‘crime’ and ‘punishment’ are not an exception to this rule. The word ‘crime’ was derived from the French word ‘crime’, meaning accusation, judgment or offence and it was used instead of the English word ‘sin’. In order to avoid confusion, a distinction should be made between these two words. ‘Sin’ is the taint that exists within the individual’s mind and soul. It involves the notion of gloating over evil schemes without translating them into practice. ‘Crime’, one the other hand, is the tainted action and its grave consequences to others, an evil act which is born of sin.(
Keywords
crime
punishment
Shakespeare's Drama
Abstract
یتناول البحث هذه الظاهرة متتبعا الجذور التاریخیة للربط الاجتماعی والسیاسی والنفسی بین طرف الجریمة وطرف العقاب فی المسرح العالمی. تحدث هذه الظاهرة بمجملها فی نمط المأساة الدرامیة حیث تستلهم عناصرهم من معاناة الإنسان فی الحیاة. تبحث الدراسة هذه الظاهرة فی المأساة الإغریقیة فتتناول بعض النماذج منها وتحللها، ثم تتحول الى "سنکا" الدرامی الرومانی المعروف وما أضافه الرجل الى المسرح بهذا الخصوص. وبعد هذه المقدمة یأتی ولیم شکسبیر ومأساته الدرامیة، کیف یفهمها وکیف یعالجها ویقدمها للمشاهد. ینسج البحث خیوطه الأساسیة هنا فی ان البطل المأساوی یرتکب جریمته ثم ینال عقابه العادل فی نهایة المطاف.
Keywords
الجریمة
العقاب
دراما شکسبیر