Abstract
Roland Barthes’s essay “The Death of the Author” talks about the role of writers when they are creating content. I examined the meaning of Barthes’s essay, which advocates separating writers from their texts. Although the essay does not refer to the literal death of writers, it implies that distinguishing them from their texts can lead to an understanding of their content based on readers’ backgrounds and previous understandings. I concur with Barthes’s argument that if some readers attempt to understand writers, they might want to read the content from the writers’ perspective, which would limit the readers’ understanding of the texts. Therefore, for readers to fully grasp the meaning of a text, they must interpret the words based on their understanding and experiences, not from the authors’ point of view, because words have different meanings for people from different parts of the world.
Keywords
author
Death of the Author
Roland Barthes
Abstract
يركز مقال رولان بارت "موت المؤلف" على أثر المؤلفين عند إنشاء المحتوى. لقد بحثت في هذه الدراسة مقال بارت الذي يدعو إلى عزل الكُتاب عن نصوصهم. إذ لا يشير المقال إلى الموت الحرفي للمؤلفين، ولكنه يشير ضمنيًا إلى إبعادهم عن نصوصهم يمكن أن يؤدي إلى فهم محتواهم بناءً على خلفيات القراء وفهمهم. أتفق -أيضًا- مع حجة بارت أن بعض القراء يحاول فهم النصوص من منظور الكُتاب، وهذا يحد من فهم القراء للنصوص. لذلك، كي يفهم القراء معنى النص فهمًا جيدًا، يجب عليهم تفسير الكلمات بناء على فهمهم وخبراتهم، وليس من وجهة نظر المؤلفين؛ لأن الكلمات لها معانٍ مختلفة للأشخاص من مختلف أنحاء العالم.
Keywords
المؤلف، موت المؤلف، رولان بارت، النص، الكتابة