Abstract
The use of Artificial Intelligence (AI) in the field of mathematics education as a novel tool has introduced new capabilities in the learning and teaching processes. This technology not only assists teachers and students in enhancing the learning process but also provides the latest teaching methods.
One of the main advantages of AI in mathematics education is the ability to offer personalized learning. By analyzing individual data related to each student's learning style, AI systems can precisely adjust educational programs. This implies that each learner will follow a learning route that is suited to their knowledge level and needs. These technologies can help to diversify the learning process, catch students' interest, and boost their excitement for active engagement in the learning process. In this post, course content was personalized using the Protus 2.1 educational system.
One of the main advantages of AI in mathematics education is the ability to offer personalized learning. By analyzing individual data related to each student's learning style, AI systems can precisely adjust educational programs. This implies that each learner will follow a learning route that is suited to their knowledge level and needs. These technologies can help to diversify the learning process, catch students' interest, and boost their excitement for active engagement in the learning process. In this post, course content was personalized using the Protus 2.1 educational system.
Keywords
Artificial Intelligence
Learning Styles
Mathematics Education
Protus.
Abstract
أدى استخدام الذكاء الاصطناعي (AI) في مجال تعليم الرياضيات كأداة جديدة إلى تقديم قدرات جديدة في عمليات التعلم والتدريس. لا تساعد هذه التكنولوجيا المعلمين والطلاب في تعزيز عملية التعلم فحسب، بل توفر أيضًا أحدث طرق التدريس.
إحدى المزايا الرئيسية للذكاء الاصطناعي في تعليم الرياضيات هي القدرة على تقديم التعلم المخصص. ومن خلال تحليل البيانات الفردية المتعلقة بأسلوب التعلم لكل طالب، يمكن لأنظمة الذكاء الاصطناعي ضبط البرامج التعليمية بدقة. وهذا يعني أن كل طالب سيكون لديه مسار تعليمي مخصص وفقًا لمستوى معرفته واحتياجاته. يمكن لهذه الأدوات تنويع عملية التعلم، وجذب انتباه الطلاب، وزيادة حماسهم للمشاركة الفعالة في عملية التعلم. في هذه المقالة، تم استخدام النظام التعليمي Protus 2.1 لتخصيص محتوى الدورة التدريبية.
إحدى المزايا الرئيسية للذكاء الاصطناعي في تعليم الرياضيات هي القدرة على تقديم التعلم المخصص. ومن خلال تحليل البيانات الفردية المتعلقة بأسلوب التعلم لكل طالب، يمكن لأنظمة الذكاء الاصطناعي ضبط البرامج التعليمية بدقة. وهذا يعني أن كل طالب سيكون لديه مسار تعليمي مخصص وفقًا لمستوى معرفته واحتياجاته. يمكن لهذه الأدوات تنويع عملية التعلم، وجذب انتباه الطلاب، وزيادة حماسهم للمشاركة الفعالة في عملية التعلم. في هذه المقالة، تم استخدام النظام التعليمي Protus 2.1 لتخصيص محتوى الدورة التدريبية.
Keywords
الذكاء الاصطناعي، تعليم الرياضيات، أساليب التعلم، بروتوس.