Abstract
This paper investigates how John Millington Synge uses the theme of imagination in his play The Playboy of the Western World to introduce a critical view of the construction of personal and national identities of those people, Irish people. It argues that the play juxtaposes two contradicted images of the construction of personal and national identities. On the one hand, the play satirizes the way that the villagers use their imagination to create their own hero to help them revive their primitive national identity. On the other hand, it emphasizes the importance of imagination in creating personal identity. The play questions the authenticity of the notion of national identity by depicting it as a human-made phenomenon, but at the same time it makes use of it by showing how imagination helps to change human life.
Keywords
identity
imagination
National
personal
playboy.
Abstract
هذه المقالة تحقق في كيفية استخدام الكاتب جون ميلينغتون سينج لموضوع المخيلة في مسرحيته الشهيرة فتى الغرب اللعوب لتقديم رؤية نقدية لتكوين الهوية الشخصية والقومية للشعب الأيرلندي. تستدل المقالة على ان المسرحية قدمت وبشكل متوازي صورتان متناقضتان لكيفية تشكيل الهوية الشخصية والوطنية. من الجانب الأول، انتقدت المسرحية وبشكل ساخر الطريقة التي استخدم فيها القرويون مخيلتهم لخلق البطل الذي سيساعدهم على احياء هويتهم القومية القديمة. من الجانب الاخر، اكدت المسرحية على أهمية المخيلة في خلق الهوية الشخصية. بتعبير اخر، المسرحية شككت في اصالة فكرة الهوية الوطنية بتقديمها على انها ظاهرة من صنع البشر، ولكن في نفس الوقت استخدمت المسرحية هذه الفكرة عندما بينت كيف ان المخيلة يمكن ان تغير حياة الانسان للأفضل.
Keywords
هوية، مخيلة، قومي، شخصي، اللعوب.