Abstract
This study aims to investigate the Iraqi EFL Arab and Kurdish University students’ ability to recognize the stressed (full or strong) forms and the unstressed (reduced or weak) forms within connected speech of English.
The material chosen includes six auxiliary verbs. The sample of the study is twenty Iraqi EFL Arab and Kurdish fourth year university students of both genders (males and females). The participants are from the University of Baghdad and the University of Duhok.
The material chosen includes six auxiliary verbs. The sample of the study is twenty Iraqi EFL Arab and Kurdish fourth year university students of both genders (males and females). The participants are from the University of Baghdad and the University of Duhok.
Keywords
Recognition
Sociolinguistics
Stressed forms
unstressed forms
Abstract
تهدف هذه الدراسة الى استقصاء قدرة طلبة اقسام اللغة الانجليزية العراقيين العرب والكورد على تمييز الصيغ ذات النبر المشدد والغير مشدد في الكلام المتصل في اللغة الانجليزية. تتكون مادة البحث من ست افعال مساعدة تمثل الاكثر تداولا اما عينة الدراسة فتتكون من عشرون طالبا وطالبة يدرسون اللغة الانجليزية كلغة أجنبية من جامعتي بغداد ودهوك.
Keywords
الاشكال ذات النبر المشدد، الاشكال ذات النبر الغير مشدد، تمييز الاصوات، علم اللغة الاجتماعي.