Abstract
There is a natural problem raised by the issue of media performance. As a separate activity and express its own capabilities. This problem can be framed in the form of a question: Is media performance merely a reflection of the activity of other sectors of society, especially political and economic, and what links them to other societal sectors of interrelated relations? Is the media limited to mere transfer, or is it an industry with its own mechanisms and rules? The answer may seem somewhat complicated if we handle media with research and study in general, but the issue may be less complicated when it comes to Arab media, because its data may add another setback to the overall Arab setbacks.
Keywords
Arab media
Media performance
Society
Abstract
ثمة اشكالية طبيعية تثيرها مسالة الاداء الاعلامي . بوصفه نشاطا مستقلا بذاته ومعبرا عن قدرات خاصة به ، وهذه الاشكالية يمكن صياغتها في شكل تساؤل مفاده:
هل الاداء الاعلامي مجرد انعكاس لنشاط قطاعات المجتمع الاخرى ولاسيما السياسة والاقتصادية وما يربط بينهما وبين قطاعات مجتمعية اخرى من علاقات متشابكة؟ وهل يقتصر عمل الاعلام على مجرد النقل، ام انه صناعة لها الياتها وقواعدها؟
هل الاداء الاعلامي مجرد انعكاس لنشاط قطاعات المجتمع الاخرى ولاسيما السياسة والاقتصادية وما يربط بينهما وبين قطاعات مجتمعية اخرى من علاقات متشابكة؟ وهل يقتصر عمل الاعلام على مجرد النقل، ام انه صناعة لها الياتها وقواعدها؟
Keywords
الأداء الإعلامي
الإعلام العربي
المجتمع