Abstract
The current research aimed to identify the electronic upbringing of distinguished secondary school students and the electronic upbringing of distinguished secondary school students according to the gender variable (males-females), the collective emotion of distinguished secondary students and the collective emotion of distinguished secondary students according to the gender variable (males-females), as well as the nature of the relationship between electronic upbringing and collective emotion among distinguished high school students. To achieve these goals, it was required to build two tools to measure electronic upbringing and collective emotion, and the results were There is electronic upbringing and collective emotion among the sample, and there is no relationship with the gender variable in the two variables, and there is a statistically significant relationship between electronic upbringing and collective emotion.
Keywords
collective emotion
Electronic socialization
outstanding students
Abstract
يستهدف البحث الحالي التعرف على التنشئة الالكترونية لدى طلبة ثانويات متميزة والمتميزين وكذلك التنشئة الالكترونية لدى طلبة ثانويات متميزة والمتميزين وفقًا لمتغير النوع (ذكور - اناث)، والانفعالات الجمعي لدى طلبة ثانويات متميزة والانفعالات الجمعي لدى طلبة ثانويات متميزة والمتميزين وفقًا لمتغير النوع (ذكور - اناث)، وكذلك طبيعة العلاقة بين التنشئة الالكترونية والانفعالات الجمعي لدى طلبة ثانويات متميزة والمتميزين، ولتحقيق هذه الاهداف تطلب بناء أداتين لمعرفة التنشئة الالكترونية والانفعالات الجمعي، وتتحقق النتائج كالاتي: وجود تنشئة الكترونية وانفعالات جمعي لدى أفراد، ولا توجد علاقة بمتغير الجنس في المتغيرين وتوجد علاقة دالة احصائية بين التنشئة الالكترونية والانفعال الجمعي
Keywords
الانفعال الجمعي
التنشئة الالكترونية
الطلبة المتميزين