Abstract
The study aimed to identify the principles of networked teaching among secondary school teachers. The researcher adopted the descriptive approach، and the study sample included (100) male and female principals. To achieve the objectives of the research، the researcher prepared a questionnaire that measures indicators of the use of networked teaching by teachers in the secondary stage from the point of view of school principals. After verifying its psychometric properties، the results showed that secondary school teachers are characterized by networked teaching. The study came out with a number of recommendations and proposals.
Keywords
Principles of networked teaching
school principals
teachers
Abstract
استهدفت الدراسة التعرف على اصول التدريس التشابكي لدى مدرسي المرحلة الثانوية، واعتمد الباحث المنهج الوصفي، وشملت العينة الدراسية (100) مدير ومديرة، ولتحقيق اهداف البحث قام الباحث باعداد استبانة تقيس مؤشرات استخدام التدريس التشابكي من قبل المدرسين في المرحلة الثانوية من وجهة نظر مدراء المدارس، بعد التحقق من خصائصها السيكومترية، وقد اظهرت النتائج ان مدرسي المرحلة الثانوية يتصفون بتدريس تشابكي . وخرجت الدراسة بعدد من التوصيات والمقترحات .
Keywords
اصول التدريس التشابكي، المدرسين، مدراء المدارس