Abstract
The copywriters of the Noble Qur’an adhered to the drawing that has impacted from the beginning of its codification to this day, and which has to draw the Ottoman Qur’ans, which was characterized by a special spelling characteristic that distinguished it from the traditional spelling rules in many places. The Muslims have been adhering to him and not deviating from him, in order not to be a step towards distorting him or expressing opinion in some of his letters on the pretext that they violate the rules of Arabic dictation. The researcher collected examples of the words that the Qur’an was devoted to in a review study, noting the importance of adhering to what we found on this noble book, whose drawing is an arrest that no one may skip under any circumstances. And in it, he warned against following the drawing of Qur’ans that are carried on the Internet, as it robbed the Qur’anic term of its picturesque luster, which is considered an achievement of the exploits of original Arab painting.
Abstract
التزم ناسخو المصحف الشريف بالرسم الذي أثر منذ بدء تدوينه الى اليوم، والذي عليه رسم المصاحف العثمانية والذي اتسم بخصوصية إملائية ميزته عن القواعد الإملائية التقليدية في كثير من المواضع. وقد دأب المسلمون على التزامه وعدم الخروج عنه حفاظا على أن لا يكون ذلك خطوة نحو تحريفه او ابداء الرأي في بعض حروفه بحجة مخالفتها القواعد الإملاء العربي. وقد جمع السيد الباحث انموذجات من الكلمات التي اختص القرآن بها في بحث استعراضي منوها باهمية الالتزام بما وجدنا عليه هذا الكتاب الكريم الذي يعد رسمه توقيف لا يجوز لأحد تخطيه بحال من الاحوال. وفيه حذر من اتباع رسم المصاحف المحمولة على شبكات الانترنت كونها سلبت المفردة القرآنية بريقها الخلاب الذي يعد مأثرة من مآثر الرسم العربي الاصيل.