Abstract
The study aimed to identify the effect of the method of constantintegration in the intensifier and the distributor to learn the accuracy of the skill performance of the straight transmission. The researcher used the experimental method to design the two experimental experimental groups with the tribal and remote tests. Thus, the sample of the research sample was photographed for the purpose of evaluating the performance in performing Ahwaite test as a tribal test. The experiment was carried out with 8 (8) weeks, with two units per week. The exercise was applied to the sample of the study and (18-20) minutes in the applied part of the unit. The researcher then concluded that the method of constant integration (intensive and distributed) Thier positive learning two sets of research and in varying proportions for the benefit of distributed experimental group, and thus progress has been Albahs recommended to confirm the use of the style of hard integration (distributor) in learning the skill performance send straight tennis.
Keywords
Distributed mode
Intensive mode
Tennis straight transmission.
Abstract
هدفت الدراسة الى التعرف على أثر أسلوب الدمج الثابت في المكثف والموزع للتعلم بدقة الأداء المهاري للأرسال المستقيم , حيث استخدم الباحث المنهج التجريبي بتصميم المجموعتين التجريبيتين المتكافئتين ذات الاختبارين القبلي والبعدي وبذلك تم تصوير أفراد عينة البحث لغرض تقييم الأداء عند أدائهم لختبار أهوايت كأختباراً قبلياً بعد ذلك تم تنفيذ تجربة البحث وبواقع (8) اسابيع تخللها وحدتين في الاسبوع الواحد حيت تم تطبيق التمرينات على عينة البحث وبواقع (18-20) دقيقة في الجزء التطبيقي من الوحدة , وبعدها أستنتج الباحث ان اسلوب الدمج الثابت (المكثف والموزع ) كان لة تأثير ايجابي في تعلم مجموعتي البحث وبنسب متفاوتة ولصالح المجموعة التجريبية الموزعة ,ومما تقدم فقد يوصي الباحث الى تأكيد على استخدام اسلوب الدمج الثابت (الموزع) في تعلم اداء المهاري للارسال المستقيم بالتنس.
Keywords
الاسلوب المكثف، الاسلوب الموزع، الارسال المستقيم بالتنس