Abstract
The current research aims to clarify the meaning of outsourcing by focusing on some of its activities and showing its impact on improving the quality of service provided by telecommunications companies, as well as understanding the relationship between outsourcing and telecommunications companies, in addition to identifying the impact of outsourcing activities on the quality of service provided in Asia cell from In order to provide conclusions and suggestions that can help decision makers in managing the company, the researchers used the descriptive approach by reviewing the relevant literature in addition to the analytical approach by analyzing the opinions of a sample of employees in Asia cell Telecom. The researchers reached a number of conclusions, the most important of which are The positive relationship between service quality and customer satisfaction can be reflected in the form of purchase intentions, as higher levels of service quality will lead to increased customer satisfaction and consequently repeat purchases from the same company, in addition to achieving a significant effect of outsourcing activities combined in the quality of service combined. In the company under study, this indicates the possibility of the impact of outsourcing activities combined on the quality of service combined in the organization.
Keywords
Outsourcing
Customer Satisfaction
Quality o
Abstract
يهدف البحث الحالي إلى توضيح معنى التعهيد من خلال التركيز على بعض أنشطته وبيان تأثيره في تحسين جودة الخدمة المقدمة من قبل شركات الاتصالات، فضلاً عن فهم العلاقة ما بين التعهيد وشركات الإتصالات, فضلاً عن التعرف على أثر ممارسة أنشطة التعهيد على جودة الخدمة المقدمة في شركة آسياسيل عينة البحث من أجل تقديم استنتاجات ومقترحات يمكن أن تساعد صانعي القرار في ادارة الشركة, إذ استخدم الباحثان المنهج الوصفي من خلال الاطلاع على الأدبيات ذات الصلة، فضلاً عن المنهج التحليلي من خلال تحليل آراء عينة من الموظفين في شركة أسياسيل للاتصالات, ولقد توصل الباحثان إلى عدد من الاستنتاجات أهمها أن العلاقة الإيجابية بين جودة الخدمة ورضا الزبون يمكن أن تعكس في صورة نوايا الشراء، إذ أن المستويات العليا من جودة الخدمة ستؤدي إلى زيادة رضا الزبون، وبالتالي تكرار عمليات الشراء من نفس الشركة, فضلاً عن تحقق وجود تأثير ذي دلالة معنوية لأنشطة التعهيد مجتمعة في جودة الخدمة مجتمعة في الشركة المبحوثة، وهذا يشير الى امكانية تأثير أنشطة التعهيد مجتمعة في جودة الخدمة مجتمعة في المنظمة.
Keywords
التعهيد
جودة الخدمة
رضا الزبون