Abstract
Comprehension is a real challenge that might affect EFL university students’ achievement in comprehending texts. Further, many students apply reading activities in the class with limited strategies such as reading silently, or following after the teacher, then attempting to answer questions of comprehension. It is important to equip students with several skills and strategies in reading comprehension and make the reading class an interesting place. Questioning the author's strategy has a good effect on the student’s reading comprehension achievement. The sample consists of (40) students who are randomly chosen from second-year/ Morning studies in English Department / Tikrit University for the academic year (2021-2022). Pre and post-tests have been applied. The data has been collected and treated statistically. The obtained results sound good.
Abstract
يعد الفهم تحديًا حقيقيًا قد يؤثر على تحصيل طلاب الجامعة في تخصص اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في استيعاب النصوص الادبية. اضافة الى ذلك ، يطبق العديد من الطلاب أنشطة القراءة في الفصل باستراتيجيات محدودة مثل القراءة بصمت ، أو المتابعة بعد الاستاذ ، ثم محاولة الإجابة على أسئلة الفهم. من المهم تزويد الطلاب با المهارات والاستراتيجيات الخاصة في فهم القراءة وجعل مهارة القراءة من المهارات الممتعة . استراتيجية أسال المؤلف له تأثير جيد على تحصيل الطالب في الفهم القرائي. تكونت العينة من (40) طالباً تم اختيارهم عشوائياً من السنة الثانية / الدراسة الصباحية في قسم اللغة الإنجليزية / جامعة تكريت للعام الدراسي (2021-2022). تم تطبيق الاختبارات المطلوبة وتم جمع البيانات ومعالجتها إحصائيا. النتائج التي تم الحصول عليها كانت جيدة.