Abstract
The current research aims to identify the impact of Keller's strategy for developing students' skill performance at the Institute of Fine Arts in the acting subject. The research problem identified the weakness of students' performance skills in acting. The research included fifth-year students from the Institute of Fine Arts who are studying the acting subject. The researcher adopted the experimental method. It adopted the preparation of training plans and adopted a research tool (skills performance form) designed by it and established its validity and consistency. After applying the strategy, appropriate statistical methods were used, and it was concluded that the strategy had a significant impact on developing skill performance in the subject of acting. Therefore, it was recommended that it be adopted.
Keywords
acting topic
Keller's strategy
skill performance
Abstract
يهدف البحث الحالي الى التعرف على اثر استراتيجية كيلر لتنمية الاداء المهاري لدى طلبة معهد الفنون الجميلة في مادة التمثيل حيث حددت مشكلة البحث ضعف مهارات التمثيل عند الطلبة في مادة التمثيل شمل البحث طلبة المرحلة الخامسة/ معهد الفنون الجميلة ، الذين يدرسون مادة التمثيل اعتمدت الباحثة المنهج التجريبي واعتمدت اعداد الخطط التدريبية واعتمدت أداة بحث (استمارة الأداء المهاري) من تصميمها واوجدت لها الصدق والثبات وبعد تطبيق الاستراتيجية استعملت الوسائل الإحصائية المناسبة وتوصلت الى ان هناك اثر كبير للاستراتيجية في تنمية الأداء المهاري في مادة التمثيل وعليه اوصت باعتمادها
Keywords
استراتيجية كيلر، الأداء المهاري، مادة التمثيل