Abstract
The importance of the research is evident in the implementation of the strategy and follows the identification of its effect in teaching some grips in wrestling and identifying which is better in learning the method used by the instructor or the strategy and the goal of the research is to prepare an educational curriculum according to the strategy of It follows to teach some grips in wrestling and to identify the preference for the strategy that follows Or the method used by the American teacher. The research sample was represented by students of the third stage in the College of Physical Education and Sports Sciences, Basra University, and the sample was deliberately chosen. The researcher used the experimental method, and the most important conclusions were that Whitley’s strategy had a positive effect in teaching some grips in wrestling The most important recommendations were to conduct similar studies using the following strategy on other activities and activities
Abstract
تتجلى أهمية البحث في تطبيق استراتيجية ويتلي التعرف على تأثيرها في تعليم بعض المسكات في لعبة المصارعة والتعرف أيهما أفضل في التعلم الأسلوب المتبع من قبل المدرس الامري ام استراتيجية ويتلي هدف البحث الى إعداد منهاج تعليمي وفق إستراتيجية ويتلي لتعليم بعض المسكات في المصارعة والتعرف على الأفضلية لمن استراتيجية ويتلي ام الأسلوب المتبع من قبل المدرس الامري. عينة البحث تمثلت بطلاب المرحلة الثالثة في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضه جامعة البصرة وتم اختيار العينه بصوره عمدية .واستخدم الباحثان المنهج التجريبي وكانت اهم الاستنتاجات إن استراتيجية ويتلي كان لها أثر إيجابي في تعليم بعض المسكات في المصارعة اما اهم التوصيات كانت إجراء دراسات مشابهة باستخدام استراتيجية ويتلي على فعاليات ونشاطات أخرى