Abstract
Background and aim: In every aspect of clinical care, including diagnostic testing and medication administration, patient identification (ID) errors can disrupt care and harm patients. The study assesses healthcare workers' frequency and accuracy in verifying patient identity before performing common tasks and develops a proposed patient verifying identity program clinical model to meet the training needs of healthcare workers. Methods: An observational cross-sectional study was conducted at Al-Najaf Teaching Hospital from March to May 2022. Data collection was done through a questionnaire and participatory observation. Hundred-forty healthcare workers participated in the study: 52 clinic doctors, 27 registered nurses, 34 information officers, 17 pharmacists, 4 radiologists, and 6 outpatient hospital doctors. Results: The majority of participants (62.1%) were female. The majority of the 40 participants (28.6%) worked in the operating room. Furthermore, the majority of the participants (82.1%) did not ask the patients for their names and dates of birth (DOB). Clinic doctors made up the majority of those who did not complete the identification process (37.1%). Conclusion: More than three-quarters of healthcare workers missed patient identification while performing a task. Although patient identification errors frequently result in serious adverse events that can be avoided with better training, better use of technology may improve the way healthcare workers verify patients' identities.
Keywords
healthcare workers
Identification of patient
Patient identification errors
Patient safety
Abstract
الخلفية: يمكن أن تؤدي أخطاء تحديد هوية المريض إلى الحد من العناية وإلحاق الضرر بالمرضى في كل جانب من جوانب الرعاية السريرية، بما في ذلك الفحوصات التشخيصية واعطاء الأدوية. يجب التحقق من هوية المريض قبل إجراء التدخلات الطبية لضمان إجراء التداخل على المريض الصحيح. تشمل المجالات الرئيسية التي يمكن أن يحدث فيها سوء تحديد هوية المريض اعطاء الأدوية، نقل الدم، والتدخلات الجراحية. هدف الدراسة: تقييم تواتر ودقة قيام العاملين في مجال الرعاية الصحية بالتحقق من هوية المريض قبل أداء المهام الشائعة وتصميم نموذج سريري مقترح لبرنامج التحقق من هوية المريض للعاملين في مجال الرعاية الصحية في احتياجاتهم التدريبية. المنهجية: تم إجراء تصميم دراسة وصفية مقطعية في مستشفى النجف التعليمي في الفترة من مارس إلى مايو 2022 واستخدمت الاستراتيجيات المنهجية لجمع البيانات في استبيان تقييم، وملاحظة تشاركية، واستبيانات من أجل تقييم العاملين في مجال الرعاية الصحية الذين يتحققون من هوية المريض قبل أداء المهام اليومية. شارك في الدراسة مائة وأربعون عاملا في مجال الرعاية الصحية 52: طبيب عيادة، 27 ممرضة مسجلة، 34 موظف مسجل معلومات، 17 صيدلانيا، 4 أخصائيي أشعة، و 6 أطباء خارج المستشفى. النتائج: كانت غالبية المشاركين من الإناث 62.1%؛ كما عمل معظم المشاركين في غرفة العمليات بحوالي 28.6% بالإضافة إلى ذلك، فإن معظمهم لا يتعرفون على الهوية وكان82.1%منهم لا يسألون عن الاسم وكان اطباء العيادة غالبية الأشخاص المشاركين الذين لا يقومون بعملية تحديد الهوية بنسبة 37.1%. الاستنتاج: وجدت الدراسة أن أكثر من ثلاثة أرباع العاملين في مجال الرعاية الصحية فشلوا في التحقق من هوية المريض قبل أداء المهمة. على الرغم من أن أخطاء تحديد هوية المريض غالبا ما تؤدي إلى أحداث سلبية خطيرة ولكن يمكن الوقاية منها عن طريق تحسين التدريب، إلا أن الاستخدام الأفضل للتكنولوجيا قد يحسن الطريقة التي يتحقق بها العاملون في مجال الرعاية الصحية من هوية المريض.
Keywords
سلامة المريض، التعرف على المريض، ألأحطاء الناجمة عن عدم تعريف هوية المريض، العاملون في الرعاية الصحية