Abstract
The importance of this practical study came to know the effect of the Clausmayer model for students of the cognitive domain (contemplative and impulsive) in learning some skills in your technical gymnastics on a balance beam device in order to provide students with practical educational concepts that correspond to their cognitive methods in order to
communicate the skill and absorb it by the student. The research objectives were:
-Preparing an educational program to teach some of the motor skills on a balance beam device on and applying it in the CloseMayer model.
The most important conclusions were:
The educational program proposed by the researchers according to the approach of Clausmyer was effective in improving the level of skill movements under study for the two experimental groups (contemplative and impulsive) in different proportions.
And it was recommended:
-Adopting the educational program according to the style of Clausmeier when teaching
the skillful movements of students of the Faculty of Physical Education and Sports Science.
communicate the skill and absorb it by the student. The research objectives were:
-Preparing an educational program to teach some of the motor skills on a balance beam device on and applying it in the CloseMayer model.
The most important conclusions were:
The educational program proposed by the researchers according to the approach of Clausmyer was effective in improving the level of skill movements under study for the two experimental groups (contemplative and impulsive) in different proportions.
And it was recommended:
-Adopting the educational program according to the style of Clausmeier when teaching
the skillful movements of students of the Faculty of Physical Education and Sports Science.
Keywords
Teaching Methods - Gymnastics
Abstract
جاءت أهمية هذه الدراسة العملية لمعرفة تأثير نموذج كلوزماير لطلبة المجال المعرفي (التأملي والاندفاعي) في تعلم بعض المهارات في الجمباز الفني على جهاز عارضة التوازن بهدف تزويد الطلبة بالمفاهيم التعليمية العملية التي تتوافق مع أساليبهم المعرفية من أجل توصيل المهارة واستيعابها من قبل الطالب. وكانت أهداف البحث:
-إعداد برنامج تعليمي لتدريس بعض المهارات الحركية على جهاز عارضة التوازن وتطبيقه في نموذج كلوزماير.
وكانت أهم الاستنتاجات:
-أن البرنامج التعليمي المقترح من قبل الباحثين وفق منهج كلوزماير كان فعالاً في تحسين مستوى الحركات المهارية قيد الدراسة للمجموعتين التجريبيتين (التأملي والاندفاعي) بنسب مختلفة.
وتم التوصية بـ:
-اعتماد البرنامج التعليمي وفق منهج كلوزماير عند تدريس الحركات المهارية لطلبة كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة.
-إعداد برنامج تعليمي لتدريس بعض المهارات الحركية على جهاز عارضة التوازن وتطبيقه في نموذج كلوزماير.
وكانت أهم الاستنتاجات:
-أن البرنامج التعليمي المقترح من قبل الباحثين وفق منهج كلوزماير كان فعالاً في تحسين مستوى الحركات المهارية قيد الدراسة للمجموعتين التجريبيتين (التأملي والاندفاعي) بنسب مختلفة.
وتم التوصية بـ:
-اعتماد البرنامج التعليمي وفق منهج كلوزماير عند تدريس الحركات المهارية لطلبة كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة.
Keywords
طرائق التدريس - جمناستك