Abstract
The human being is the focus of progress and development to achieve goals in all areas, and that scientific progress in the field of physical education did not come by accident, but rather by relying on curricula, methods and teaching methods that take into account the effective role of students, and hence the importance of research in employing the constructive learning model in teaching students the subject of swimming to raise the level of Knowledge achievement because of its importance in their scientific and practical lives for the number of qualified teachers who possess a lot of knowledge. The research problem was that most of the teachers and students of the College of Physical Education and Sports Sciences suffer from a weakness in the cognitive achievement of the subject of swimming, and the reason for this is that most of the methods and methods used in teaching do not give a major role to the students in building knowledge, as well as noticing many misconceptions of the students about the vocabulary. Swimming subject, which causes impairment in cognitive achievement. Therefore, the researchers decided to use the constructive learning model to achieve their research objectives
Keywords
cognitive achievement
Constructive learning
Kinetic learning - swimming
Abstract
الإنسان هو محور التقدم والتطور لتحقيق الأهداف في جميع المجالات، وان التقدم العلمي في مجال التربية البدنية لم يأتِ صدفة وإنما بالاعتماد على مناهج وطرائق وأساليب تدريس تراعي الدور الفعال للطلبة، ومن هنا تكمن أهمية البحث في توظيف أنموذج التعلم البنائي في تدريس الطالبات مادة السباحة لرفع مستوى التحصيل المعرفي لما لها من أهمية في حياتهم العلمية والعملية لأعداد مدرسات كفوءات يمتلكون الكثير من المعرفة. وكانت مشكلة البحث هي معظم المدرسين وطالبات كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة يوعانون من ضعف في التحصيل المعرفي لمادة السباحة، وسبب ذلك أن معظم الطرائق والأساليب المستعملة في التدريس لا تعطي دوراً كبيراً للطالبات في بناء المعرفة، فضلاً عن ملاحظة الكثير من المفاهيم المغلوطة لدى الطالبات حول مفردات مادة السباحة مما يتسبب بضعف في التحصيل المعرفي، لذلك ارتأى الباحثون استعمال أنموذج التعلم البنائي لتحقيق أهداف بحثهم
Keywords
التحصيل المعرفي
التعلم البنائي
تعلم حركي - سباحة