Abstract
In this research we tried to correct some of the rhetoric subjects that were out of the modern and ancient researchers` attention such as that of similarity, inquiry, definite and in definite .we proved that the Holy Qura`an had not compare unknown thing with another unknown thing, and so had the Arab, so this things must be known for the speaker who tried to clarify something to the receiver.
We also proved that the definite and indefinite could not be used for the metaphoric purposes such as magnify or multiplication, etc, it had been noticed that they are meaning of context had nothing to do with the definite and indefinite .
Inquiry is just for understanding .
We also proved that the definite and indefinite could not be used for the metaphoric purposes such as magnify or multiplication, etc, it had been noticed that they are meaning of context had nothing to do with the definite and indefinite .
Inquiry is just for understanding .
Abstract
حاولنا في هذا البحث تصحيح بعض الموضوعات البلاغية التي كانت خارج نطاق اهتمام الباحثين المعاصرين والقدامى مثل التشابه والاستفسار والتحديد والقطعي ، وقد أثبتنا أن القرآن الكريم لم يقارن المجهول بشيء مجهول آخر ، وكذلك فعل العربي ، لذلك يجب أن يكون هذا معروفا للمتحدث الذي حاول توضيح شيء ما للمتلقي.
كما أثبتنا أن المحدد وغير المحدد لا يمكن استخدامه للأغراض المجازية ، وما إلى ذلك ، فقد لوحظ أن معنى السياق لا علاقة له بالمحدد وغير المحدد .
الاستفسار هو فقط للفهم.
كما أثبتنا أن المحدد وغير المحدد لا يمكن استخدامه للأغراض المجازية ، وما إلى ذلك ، فقد لوحظ أن معنى السياق لا علاقة له بالمحدد وغير المحدد .
الاستفسار هو فقط للفهم.