Abstract
The scientific trend that emerged from Islam, which was attributed to the social, economic and political development and the various studies of our Imams that were in various fields of science that reflected the self-innovation of the Islamic world and its scientific thinking. The ability that appears in intellectual giving after representing, understanding and developing information. And to shed light on our heritage directed to the knowledge of the first leaders and renewal, and the first fighter of all existing myths and illusions. And the Imam, Jafar bin Muhammad al-Sadiq "B" 80 AH - 148 AH.
The study in these two, the first chapter was in the work of Imam al-Sadiq in reforming.
This nation and protecting it from the basis of superstitions. The second chapter was ensuring innovation in Islamic thought, especially with regard to experimental sciences, such as chemistry, medicine and astronomy. Then the most important conclusions we reached.
The study in these two, the first chapter was in the work of Imam al-Sadiq in reforming.
This nation and protecting it from the basis of superstitions. The second chapter was ensuring innovation in Islamic thought, especially with regard to experimental sciences, such as chemistry, medicine and astronomy. Then the most important conclusions we reached.
Keywords
heritage.
justice
moral concepts
natural sciences
Reason
reform
scientific knowledge
Abstract
ان الاتجاه العلمي الذي انبثق عن الإسلام ، والذي عزى إلى التطور الاجتماعي والاقتصادي والسياسي ودراسات أئمتنا المختلفة التي كانت في مختلف حقول العلم التي تعكس الابتكار الذاتي للعالم الإسلامي وتفكيره العلمي. كانت القدرة التي تظهر في العطاء الفكري بعد تمثيل المعلومات وفهمها وتطويرها. ولتسليط الضوء على تراثنا الموجه لمعرفة القادة الأوائل والتجديد ، والمحارب الأول لكل ما موجود من أساطير وأوهام. وكان الامام ، جعفر بن محمد الصادق "B" 80 هـ- 148 هـ.
الدراسة في هاذين ، الفصل الأول كان في عمل الإمام الصادق في الإصلاح.
هذه الأمة وحمايتها من أساس الخرافات. الفصل الثاني كان ضمان الابتكار في الفكر الإسلامي ، وخاصة فيما يتعلق بعلوم التجريبية ، مثل الكيمياء والطب وعلم الفلك. ثم أهم الاستنتاجات التي توصلنا إليها.
الدراسة في هاذين ، الفصل الأول كان في عمل الإمام الصادق في الإصلاح.
هذه الأمة وحمايتها من أساس الخرافات. الفصل الثاني كان ضمان الابتكار في الفكر الإسلامي ، وخاصة فيما يتعلق بعلوم التجريبية ، مثل الكيمياء والطب وعلم الفلك. ثم أهم الاستنتاجات التي توصلنا إليها.
Keywords
الاصلاح
العدل
العقل
العلوم الطبيعية
المعرفة العلمية