Abstract
Background: The role of the nurse manager is to ensure adequate resource management
and quality patient care, especially in dire emergencies such as the COVID-19 pandemic.
Understanding the nurse managers’ experiences is crucial to better inform nursing
management on how to overcome this kind of critical situation in the future.
Aim: This review aims to synthesize existing qualitative studies exploring the experiences
of nurse managers during the COVID-19 pandemic.
Design: Systematic literature review of qualitative studies
Methods: The systematic literature review was conducted from October 2022 to April
2023. The study population included nurse managers responsible for managing the health
facilities. The study included qualitative studies conducted in English and published
between 2019 and 2023. A systematic search using CINAHL, EBSCO Host databases,
Google Scholar, MEDLINE, and Scopus is used in the study. The PRISMA guidelines
used to illustrate the selection process of the included articles have been incorporated as
part of the review. The final set of data included original papers meeting the eligibility
criteria.
Results were presented under three major themes: time-consuming, lack of recognition,
and need for extra support. Further research is required in the mental health clinical setting
to effectively explore the impact of relationships between preceptors and the preceptors.
Conclusion: Preceptors reported many benefits to supervising students in the clinical area.
However, some challenges they raised were increased workload and the need for guidance
and acknowledgment from the organization.
and quality patient care, especially in dire emergencies such as the COVID-19 pandemic.
Understanding the nurse managers’ experiences is crucial to better inform nursing
management on how to overcome this kind of critical situation in the future.
Aim: This review aims to synthesize existing qualitative studies exploring the experiences
of nurse managers during the COVID-19 pandemic.
Design: Systematic literature review of qualitative studies
Methods: The systematic literature review was conducted from October 2022 to April
2023. The study population included nurse managers responsible for managing the health
facilities. The study included qualitative studies conducted in English and published
between 2019 and 2023. A systematic search using CINAHL, EBSCO Host databases,
Google Scholar, MEDLINE, and Scopus is used in the study. The PRISMA guidelines
used to illustrate the selection process of the included articles have been incorporated as
part of the review. The final set of data included original papers meeting the eligibility
criteria.
Results were presented under three major themes: time-consuming, lack of recognition,
and need for extra support. Further research is required in the mental health clinical setting
to effectively explore the impact of relationships between preceptors and the preceptors.
Conclusion: Preceptors reported many benefits to supervising students in the clinical area.
However, some challenges they raised were increased workload and the need for guidance
and acknowledgment from the organization.
Keywords
COVID-19 pandemic A systematic literature review
Lessons learned
nurse managers
Abstract
الخلفية: دور مدير التمريض هو ضمان الإدارة الكافية للموارد والرعاية الجيدة للمرضى، خاصة في حالات الطوارئ الأليمة مثل جائحة كوفيد-19.
يعد فهم تجارب مديري التمريض أمرًا بالغ الأهمية لإعلام التمريض بشكل أفضل الإدارة حول كيفية التغلب على هذا النوع من المواقف الحرجة في المستقبل. الهدف: تهدف هذه المراجعة إلى تجميع الدراسات النوعية الموجودة التي تستكشف التجارب لمديري التمريض خلال جائحة كوفيد-19. التصميم: مراجعة الأدبيات المنهجية للدراسات النوعية
الطرق: أجريت المراجعة المنهجية للأدبيات في الفترة من أكتوبر 2022 إلى أبريل 2023. شمل مجتمع الدراسة مديري التمريض المسؤولين عن إدارة الصحة مرافق. وتضمنت الدراسة دراسات نوعية أجريت باللغة الإنجليزية ونشرت
بين عامي 2019 و2023. بحث منهجي باستخدام قواعد بيانات CINAHL، EBSCO Host، تم استخدام Google Scholar و MEDLINE و Scopus في الدراسة. إرشادات PRISMA تم استخدامها لتوضيح عملية اختيار المقالات المضمنة جزء من المراجعة. تضمنت المجموعة النهائية من البيانات الأوراق الأصلية التي تلبي الأهلية
معايير. تم عرض النتائج تحت ثلاثة محاور رئيسية: استهلاك الوقت، وعدم الاعتراف، والحاجة إلى دعم إضافي. هناك حاجة إلى مزيد من البحث في الإعداد السريري للصحة العقلية لاستكشاف تأثير العلاقات بين المدرسين والمدرسين بشكل فعال. الخلاصة: أبلغ المدرسون عن فوائد عديدة للإشراف على الطلاب في المجال السريري. ومع ذلك، فإن بعض التحديات التي أثاروها كانت تتمثل في زيادة عبء العمل والحاجة إلى التوجيه والاعتراف من المنظمة.
يعد فهم تجارب مديري التمريض أمرًا بالغ الأهمية لإعلام التمريض بشكل أفضل الإدارة حول كيفية التغلب على هذا النوع من المواقف الحرجة في المستقبل. الهدف: تهدف هذه المراجعة إلى تجميع الدراسات النوعية الموجودة التي تستكشف التجارب لمديري التمريض خلال جائحة كوفيد-19. التصميم: مراجعة الأدبيات المنهجية للدراسات النوعية
الطرق: أجريت المراجعة المنهجية للأدبيات في الفترة من أكتوبر 2022 إلى أبريل 2023. شمل مجتمع الدراسة مديري التمريض المسؤولين عن إدارة الصحة مرافق. وتضمنت الدراسة دراسات نوعية أجريت باللغة الإنجليزية ونشرت
بين عامي 2019 و2023. بحث منهجي باستخدام قواعد بيانات CINAHL، EBSCO Host، تم استخدام Google Scholar و MEDLINE و Scopus في الدراسة. إرشادات PRISMA تم استخدامها لتوضيح عملية اختيار المقالات المضمنة جزء من المراجعة. تضمنت المجموعة النهائية من البيانات الأوراق الأصلية التي تلبي الأهلية
معايير. تم عرض النتائج تحت ثلاثة محاور رئيسية: استهلاك الوقت، وعدم الاعتراف، والحاجة إلى دعم إضافي. هناك حاجة إلى مزيد من البحث في الإعداد السريري للصحة العقلية لاستكشاف تأثير العلاقات بين المدرسين والمدرسين بشكل فعال. الخلاصة: أبلغ المدرسون عن فوائد عديدة للإشراف على الطلاب في المجال السريري. ومع ذلك، فإن بعض التحديات التي أثاروها كانت تتمثل في زيادة عبء العمل والحاجة إلى التوجيه والاعتراف من المنظمة.
Keywords
الدروس المستفادة، مديري التمريض، كوفيد-19 جائحة منهجي مراجعة الأدبيات