Abstract
The concept of accelerated education is one of the most important modern concepts in the fields of education that have recently been introduced into the educational knowledge system, and therefore I have adopted many methods, techniques and methods as they deal with specific individuals and groups that require special treatment that enables them to deliver curricula and academic information to students in a smooth manner of access and understanding. And because theater is one of the important arts that those involved in it sought to transform into an important means of conveying knowledge and educational sciences, as an important and beloved language of expression for the human being, especially as it has the aesthetic and educational aspects, the intellectual researcher to deliver his messages through expressive means, and with the aging and development of expressive means The play and its entry into different fields, the accelerated education is one of the fields that sought to employ these artistic and theatrical expressive means in order to benefit from them in the educational and scientific field. The curriculum, especially the means of role-playing, the effectiveness of the body mask, the storyteller and the multimedia, and through that the researcher tried to study this topic According to the current title of the study (the effectiveness of using fatigue methods) Seeing the play in developing the learning skills of peers through accelerated learning).
Keywords
(impact
accelerated learning).
expressive methods
program
training
Abstract
يعد مفهوم التعليم المسرع واحدُ من اهم المفاهيم الحديثة في مجالات التعليم التي ادخلت مؤخراً الى منظومة المعارف التربوية وبالتالي عمدت الى اعتماد العديد من الاساليب والتقنيات والوسائل بوصفها تتعامل مع ذوات وفئات محددة تحتم عليها تعاملا خاصا يمكنها من ايصال المناهج والمعلومات الدراسية الى الطلبة بصورة سلسة الوصول والاستيعاب ، ولان المسرح واحد من الفنون المهمة الذي سعى المشتغلين فيه لتحويله لوسيلة مهمة من وسائل ايصال المعرفة والعلوم التربوية ، بوصفها لغة تعبير مهمة ومحببة للذوات الانسانية لا سيما انه يمتلك جانبي الجمالي والتربوي ، الفكري الباحث عن ايصال رسائله عبر الوسائل التعبيرية ، ومع تقادم وتطور الوسائل التعبيرية المسرحية ودخولها في ميادين مختلفة ، فان التعليم المسرع واحد من الميادين التي سعت لتوظيف هذه الوسائل التعبيرية الفنية المسرحية بهدف الافادة منها في المجال التربوي والعلمي لا يصال المناهج الدراسية ولاسيما وسيلة لعب الادوار فاعلية الجسد القناع والحكواتي والوسائط المتعددة ، ومن خلال ذلك حاول الباحث دراسة هذا الموضوع على وفق تناوله عنوان الدراسة الحالي (فاعلية استخدام الوسائل التعبيرية المسرحية في تطوير مهارات التعلم لدى النظراء بالتعليم المسرع).
Keywords
(الاثر، برنامج، التدريب، الوسائل التعبيرية، التعليم المسرع).