Abstract
The aim of this study is to utilize Semiotic analysis to analyze the representation of Gulf men in advertising a Kuwaiti brand. Based on two YouTube commercials as a case study, this article asks, How is Arab masculinity represented in advertising? The findings indicate the existence of masculinity in flux, suggesting a subtle form of socialization and identity negotiation between foreign and local ideas, especially regarding gender relations and the representation of Arab masculinity. The analysis highlights the contrast between traditional and modern forms of masculinity, as represented by local and foreign football teams in the advertisement, suggesting that modern (or Western) forms of masculinity can be used to counteract oppressive local practices. The study argues that masculinity is not a fixed or objective concept and is instead shaped by the social and cultural context in which it exists. Here, the media\\'s representation of masculinity is particularly influential in shaping how young people understand and internalize this idea.
Keywords
Arab masculinity
Gulf society
Media representations
Modernism
Semiotics
Abstract
تهدف هذه الدراسة إلى استخدام التحليل السيميائي لتحليل تمثيل الرجال في الخليج في إعلانات علامة تجارية كويتية. بناءً على إعلانين تجاريين على موقع يوتيوب كدراسة حالة، يتساءل هذا المقال: كيف تُمثل الذكورة العربية في الإعلانات؟ تشير النتائج إلى وجود ذكورة متقلبة، مما يقترح شكلاً دقيقاً من التنشئة الاجتماعية والتفاوض على الهوية بين الأفكار الأجنبية والمحلية، خاصة فيما يتعلق بالعلاقات بين الجنسين وتمثيل الذكورة العربية. يبرز التحليل التباين بين أشكال الذكورة التقليدية والحديثة، كما تمثلها فرق كرة القدم المحلية والأجنبية في الإعلان، مما يقترح أن أشكال الذكورة الحديثة (أو الغربية) يمكن استخدامها لمواجهة الممارسات المحلية القمعية. تجادل الدراسة بأن الذكورة ليست مفهوماً ثابتاً أو موضوعياً، بل تتشكل بالسياق الاجتماعي والثقافي الذي توجد فيه. هنا، تمثيل الإعلام للذكورة له تأثير خاص في تشكيل كيفية فهم الشباب واستيعاب هذا المفهوم.
Keywords
الحداثة
الذكورة العربية
السِّيميائية
تمثيلات الإعلام
مجتمع الخليج