Abstract
The purpose of this research is to demonstrate the concept of
performance card through the impact of its four dimensions (financial,
operations, clients, learning and growth), on the dimensions of the six strategic
human resources operations (customer service, diversity management,
employment, labor relations, manpower development, compensation) During
the sustainable development the survey was adopted and the questionnaire
analyzed for this purpose. (60) questionnaires were distributed to employees
working in the prefabricated garment factory in Najaf governorate. After
analyzing the data for the sample responses and testing the hypotheses using a
number of statistical indicators with the help of the statistical program (SPSS
v.20). Validated hypothesis verified. Accordingly, a set of conclusions and
recommendations has been developed in accordance with the important positive
relationship between the dimensions of the Balanced Scorecard and HR
processes to varying degrees.
performance card through the impact of its four dimensions (financial,
operations, clients, learning and growth), on the dimensions of the six strategic
human resources operations (customer service, diversity management,
employment, labor relations, manpower development, compensation) During
the sustainable development the survey was adopted and the questionnaire
analyzed for this purpose. (60) questionnaires were distributed to employees
working in the prefabricated garment factory in Najaf governorate. After
analyzing the data for the sample responses and testing the hypotheses using a
number of statistical indicators with the help of the statistical program (SPSS
v.20). Validated hypothesis verified. Accordingly, a set of conclusions and
recommendations has been developed in accordance with the important positive
relationship between the dimensions of the Balanced Scorecard and HR
processes to varying degrees.
Abstract
الغرض من هذا البحث هو إظهار مفهوم بطاقة الاداء من خلال اثر أبعادها الأربعة الاتية(المالي والعمليات والعملاء والتعلم والنمو) ، على الأبعاد عمليات الموارد البشرية الاستراتيجية الستة المتمثلة بالاتي (خدمة الزبون ,إدارة التنوع , التوظيف ,علاقات العمل ,تنمية القوى العاملة, التعويضات) من خلال التنمية المستدامة وقد اعتمدنا على الاستطلاع وتحليل الاستبيان لهذا الغرض. حيث وزعت (60) استمارة استبانة للموظفين العاملين في معمل الألبسة الجاهزة في محافظة النجف ، وبعد تحليل البيانات لاستجابات عينة البحث واختبار الفروض باستعمال عدد من المؤشرات الإحصائية بمساعدة البرنامج الإحصائي (SPSS v.20). تم تحقيقنا من صحة الفرضية المعتمدة. وبناءً على ذلك وضعت مجموعة من الاستنتاجات والتوصيات وفقًا للعلاقة الإيجابية المهمة بين أبعاد بطاقة الأداء المتوازن وعمليات الموارد البشرية بدرجات متفاوتة.
Keywords
إدارة الموارد البشرية الاستراتيجية . معمل الألبسة الرجالية الجاهزة في النجف الاشرف
التنمية المستدامة
بطاقة الأداء المتوان (BSC)