Abstract
The current research (the use of discussion in art education and the improvement of the educational system) has been highlighted. The fundamental process of building a human being has been highlighted and at the same time a great deal of attention is being taken by all nations to measure their level of development. It is based on its outputs in gaining knowledge and experience contribute to the formation and rehabilitation of the learner in all aspects of vital, whether spiritual or psychological or aesthetic. The nutrition of learners in knowledge of educational situations provides an opportunity to practice cooperation and teamwork and stimulate the expression of opinion freely as well as the teaching of intellectual tolerance that is linked to the investment of different methods of teaching, which is a cornerstone of learning in art education. The problem was identified by the following question: Is the use of the discussion method to improve education and raise the level of knowledge of students of the Department of Art Education at the Faculty of Fine Arts? Followed by the importance and the objective and defined the terms and knew. In the framework of the intellectual, it dealt with the research (the method of discussion and the prospects for improvement) and then the discussion (the use of the discussion and its forms). The research reached a number of results: Information in general. Not to mention that it moved and removed from the learners and the coldness and stagnation in the pursuit of dialogue and discussion and research, which resulted in improved education
Keywords
Discussion style. Art education . Educational system .
Abstract
تناول البحث الحالي ( اسلوب المناقشة في معالجاتها المنظومة التعليمية لدى طلبة التربية الفنية وأفاق معالجاتها ) وقد تم تسليط الضوء على العملية الجوهرية التي يتم بوساطتها بناء الإنسان وفي الوقت ذاته تأخذ اهتماما كبيرا عند جملة الأمم في قياس مستوى التنمية فيها . فهي على وفق مخرجاتها في كسب المعرفة والخبرات تساهم في تكوين وتأهيل المتعلم في كافة الجوانب الحيوية سواء أكانت الروحية منها أم النفسية أم الجمالية . فتغذية المتعلمين من معارف في المواقف التعليمية يتيح فرصة لممارسة التعاون والعمل الجماعي وتحفيز التعبير عن الرأي بحرية فضلا عن تعليم التسامح الفكري ذلك مرتبط باستثمار أساليب مختلفة في التدريس الذي هو ركنا أساسيا من أركان التعلم في التربية الفنية . هذا وقد حددت المشكلة بالسؤال الآتي : هل أن استخدام أسلوب المناقشة سوف يحسن التعليم و يرفع من المستوى المعرفي لطلبة قسم التربية الفنية في كلية الفنون الجميلة ؟ ويليه وضعت الأهمية والهدف وحددت المصطلحات وعرفت . أما في الإطار الفكري فقد تناول فـــــــــــــــــــــــي البحث ( أسلوب المناقشة وآفاق معالجاتها ) وتوصل البحث إلى جملة من النتائج منها : أن جملة النشاطات المشتركة بين المتعلمين والتدريسي من تبادل للأفكار والمعلومات ساهمت في تمكين المتعلمين من فهم المادة بوضوح وتنمية المعلومة بشكل عام . ناهيك عن إنها حركت وزالت عن المتعلمين الفتور والجمود في إتباع الحوار والنقاش والبحث مما نتج عنه معالجاتها التعليم.فيما شمل الفصل الثالث اجراءات البحث.
Keywords
أسلوب المناقشة . التربية الفنية . المنظومة التعليمية