Abstract
The image has witnessed several artistic transformations in the modern era, as designers now possess a great digital technology in order to improve their designs, and this has greatly affected the creation of new concepts of cultural and human knowledge, so the image today has become a transmission of information with great speed and accuracy and to a wider audience, and this has affected its employment and how to deal With it in the cover structure, as it includes visual installations with intellectual and semantic content affecting the inside of the magazine cover, it acts as a catalyst to attract more sales, so that the cover has become the design identity of the graphic accomplishment and the functional and aesthetic attraction factor first from which the nature of its orientation and the style of its designers in producing meaning emerges Within the cover space of the contemporary technical art proposals.
Keywords
: works
covers
image
magazine
Abstract
شهدت الصورة عدة تحولات فنية في العصر الحديث , حيث يمتلك المصممون الآن تقنية رقمية كبيرة لأجل تحسين تصميماتهم ، وهذا كان له دور كبير في إيجاد مفاهيم جديدة للمعرفة الثقافية والإنسانية فأصبحت الصورة اليوم ناقلة للمعلومات بسرعة ودقة كبيرتان ولجمهور أوسع ، وقد أثر ذلك على توظيفها وكيفية التعامل معها في بنية الغلاف كونها تتضمن تركيبات بصرية ذات محتوى فكري ودلالي مؤثر داخل غلاف المجلة , فهو يعمل كمحفز لجلب المزيد من المبيعات، حتى بات الغلاف يشكل الهوية التصميمية للمنجز الكرافيكي وعامل الجذب الوظيفي و الجمالي الأول الذي ينبثق من خلاله طبيعة توجهها وأسلوب مصمميها في إنتاج المعنى ضمن فضاء الغلاف ضمن مقترحات الفن التقني المعاصر
Keywords
إشتغالات
اغلفة
الصورة
مجلة