Abstract
The importance lies in the experience of the strategy of thinking,
mating and sharing in teaching some grips in the wrestling game to
students by following the three stages included in this strategy (think
pairing share). The research sample: It was represented by the students of
the third stage in the College of Physical Education and Sports Sciences,
University of Basra, and the researcher used the experimental approach as
57
2
it is the approach that fits the nature of the problem that the researcher
addressed. During the comparison with the performance of the rest of the
couples in learning, the use of the strategy in other activities as it is
characterized by good educational stages through which effective learning
can be obtained for students
mating and sharing in teaching some grips in the wrestling game to
students by following the three stages included in this strategy (think
pairing share). The research sample: It was represented by the students of
the third stage in the College of Physical Education and Sports Sciences,
University of Basra, and the researcher used the experimental approach as
57
2
it is the approach that fits the nature of the problem that the researcher
addressed. During the comparison with the performance of the rest of the
couples in learning, the use of the strategy in other activities as it is
characterized by good educational stages through which effective learning
can be obtained for students
Keywords
strategy of thinking
pairing and participati
Abstract
كمن اهمية البحث في تجربة استراتيجية التفكير والمزاوجة والمشاركة في تعليم بعض المسكات في لعبه المصارعة للطلاب من خلال اتباع المراحل الثلاثة التي تتضمنها هذه الاستراتيجية (فكر زاوج شارك) ,يهدف البحث لاعداد منهاج تعليمي على وفق استراتيجية التفكير والمزاوجة والمشاركة لتعليم بعض المسكات في لعبة المصارعة للطلاب اضافة للاهداف الاخرى في متن البحث .عينة البحث: تمثلت بطلاب المرحلة الثالثة في كليه التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعه البصرة, واستخدم الباحث المنهج التجريبي كونه المنهج الذي يلائم طبيعة المشكلة التي تناولها الباحث, اهم الاستنتاجات كانت تبادل الافكار واختيار زميل خلال مراحل التعلم اعطى الفرصة المناسبة للطلاب لتحديد الاداء الصحيح وتصحيح الاخطاء من خلال المقارنة مع اداء باقي الازواج في التعلم واوصى الباحث باستخدام الاستراتيجية في فعاليات اخرى كونها تتميز بمراحل تعليميه جيده يمكن من خلالها الحصول على تعلم فعال للطلاب.
Keywords
استراتيجية
التفكير المزاوجة المشاركة
مصارعة