Abstract
One of the most important basics is to make the learning people aware of the competition importance to develop the level of skilful performance and its development as well as convincing them that the participation in the competition does not depend only on the individual aspects but also it is connected to social aspect . Thus, the learning person participation in the competition is generally identified through personal motives and inclination which touch the individual in a direct way. Here it is possible to identify the research problem and formulating it through the following question : Is the collective competition has a positive effect on learning stages of long jump by students ?
Keywords
Collective competition
long jump
students
Abstract
إن من أهم الأسس في أعداد المتعلمين هو معرفتهم لأهمية المنافسة في تنمية مستوى الأداء المهاري وتطويره وإقناعهم بان الاشتراك في المنافسات لا يقتصر على النواحي الفردية بل يجب إن يرتبط بالنواحي الاجتماعية فمشاركة المتعلم في المنافسة تتحدد بصفة سائدة من خلال الدوافع والميول الشخصية التي تمس الفرد بطريقة مباشرة . ومن هنا يمكن تحديد مشكلة البحث وصياغتها بالتساؤل التالي: هل للتنافس الجماعي تأثير إيجابي على تعلم مراحل فعالية الوثب الطويل لدى الطلاب؟
ويهدف البحث إلى التعرف على تأثير التنافس الجماعي في تعلم مراحل فعالية الوثب الطويل لدى الطلاب.
ويهدف البحث إلى التعرف على تأثير التنافس الجماعي في تعلم مراحل فعالية الوثب الطويل لدى الطلاب.
Keywords
التنافس الجماعي ، الوثب الطويل ، للطلاب