Abstract
Aims of study:
Evaluating the sport educational behavior of physical education students.
Identifying the difference in the sport educational behavior concerning
The fields of educational sport- Identifying the difference in the behavior
Identifying the difference in the fields.
Hypothesis
- The sample have a good behavior
- there are significant difference in the sport educational behavior
- within the sample in the fields of the sport activity
The researcher used the descriptive method. The researcher used the descriptive metho.the was conducted on the students of physical education collage class -(4).
The researcher used the a scale of sport- educational behavior as a research tool.
The researcher used T-test. simple person correlation coefficient. F-test .and L-S-D test.
Result: The sample have a good behavior
-there are significant difference in the sport educational behavior
-there are significant difference in the sport educational behavior.
Evaluating the sport educational behavior of physical education students.
Identifying the difference in the sport educational behavior concerning
The fields of educational sport- Identifying the difference in the behavior
Identifying the difference in the fields.
Hypothesis
- The sample have a good behavior
- there are significant difference in the sport educational behavior
- within the sample in the fields of the sport activity
The researcher used the descriptive method. The researcher used the descriptive metho.the was conducted on the students of physical education collage class -(4).
The researcher used the a scale of sport- educational behavior as a research tool.
The researcher used T-test. simple person correlation coefficient. F-test .and L-S-D test.
Result: The sample have a good behavior
-there are significant difference in the sport educational behavior
-there are significant difference in the sport educational behavior.
Keywords
Evaluation- educational- students education- university
Abstract
الملخص
يهدف البحث الى :-
تقويم السلوك التربوي الرياضي لدى طلاب كلية التربية الرياضية والتعرف على سلوكهم في كل مجال من مجالات النشاط الرياضي وكذلك التعرف على الفروق في السلوك التربوي الرياضي في كل مجال.
افترض الباحثان :-
افراد عينة البحث يتمتعون بمستوى جيد من السلوك التربوي وان هناك فروق في السلوك بين افراد عينة البحث في مجالات النشاط الرياضي وتختلف نسبة السلوك الرياضي باختلاف مجالات النشاط الرياضي.
استخدم الباحثان المنهج الوصفي . واجري البحث على طلاب كلية التربية الرياضية السنة الدراسية الرابعة في جامعة الموصل .
استخدم الباحثان المقياس المعدل والوسائل الإحصائية الآتية:-( الوسط الحسابي الانحراف المعياري، معامل الارتباط البسيط، الوزن المئوي).
استنتج الباحثان ان أفراد عينة البحث يتمتعون بمستوى جيد من السلوك التربوي الرياضي وان هناك فروق بين المجالات الثلاثة .
واوصى الباحثان بالتأكيد على السلوك التربوي السليم الذي يجب ان يسلكه الطالب في داخل القاعة الدراسية ام الملعب.
يهدف البحث الى :-
تقويم السلوك التربوي الرياضي لدى طلاب كلية التربية الرياضية والتعرف على سلوكهم في كل مجال من مجالات النشاط الرياضي وكذلك التعرف على الفروق في السلوك التربوي الرياضي في كل مجال.
افترض الباحثان :-
افراد عينة البحث يتمتعون بمستوى جيد من السلوك التربوي وان هناك فروق في السلوك بين افراد عينة البحث في مجالات النشاط الرياضي وتختلف نسبة السلوك الرياضي باختلاف مجالات النشاط الرياضي.
استخدم الباحثان المنهج الوصفي . واجري البحث على طلاب كلية التربية الرياضية السنة الدراسية الرابعة في جامعة الموصل .
استخدم الباحثان المقياس المعدل والوسائل الإحصائية الآتية:-( الوسط الحسابي الانحراف المعياري، معامل الارتباط البسيط، الوزن المئوي).
استنتج الباحثان ان أفراد عينة البحث يتمتعون بمستوى جيد من السلوك التربوي الرياضي وان هناك فروق بين المجالات الثلاثة .
واوصى الباحثان بالتأكيد على السلوك التربوي السليم الذي يجب ان يسلكه الطالب في داخل القاعة الدراسية ام الملعب.
Keywords
تقويم السلوك التربوي الرياضي لدى طلاب كلية التربية الرياضية في جامعة الموصل