Abstract
The research aims to identify the effect of the learning cycle and concept maps on acquiring grammatical concepts and developing the attitude towards the subject among female students of teacher training institutes in Baghdad. To achieve this, the researchers chose an experimental design with partial control for two groups, a control group and a random selection and attitude scale. The teacher training institute in Al-Mansour was chosen to conduct the experiment in a random manner.
Keywords
acquiring grammatical concepts
developing attitude towards the subject
female students of teacher training institutes in Baghdad
Learning cycle and concept maps
Abstract
يرمي البحث الى تعرف اثر دورة التعلم وخرائط المفاهيم في اكتساب المفاهيم النحوية وتنمية الاتجاه نحو المادة لدى طالبات معاهد اعداد المعلمات في بغداد ولتحقيق ذلك اختار الباحثان تصميما تجريبيا ذا ضبط جزئي لمجموعتين ، مجموعة ضابطة واختيار يعدي ومقياس للاتجاه ، وتم اختيار معهد اعداد المعلمات في المنصور لاجراء التجربة وبطريقة عشوائية .
Keywords
دورة التعلم وخرائط المفاهيم ، اكتساب المفاهيم النحوية،تنمية الاتجاه نحو المادة ،طالبات معاهد اعداد المعلمات في بغداد