Abstract
The aim of the research is to find out the degree achieved after the international accreditation (CAEP) in the benefits of preparing the mathematics teacher in Basic Arabic from the face of the members of the school board and your family did not Who is made up of the machine? Distributed on 5 axes, commentator, director of
Saying and Imprisonment Methods of Training Westin Methods Values, services and international accreditation, in the objectives of the program
equipment were applied to a sample It consists of (26 teaching staff from the Faculty of Islamic Education, Department of Mathematics, and Al-Saj revealed that Duff the subject and not admission and registration, teaching methods and teaching
methods, and you will meet the standards of columns
E. An intermediary approach from the place of return in life and women in the cases of students to a moderate degree as
The crown is the presence of sensory-significant differences between the components of the living organisms about the determinations of the availability of resources .
Emad International in God one Nudity of sex and academic specialization, in
Availability with international accreditation related services Axis repositioning Logi hammt the quality of habits and production process
Saying and Imprisonment Methods of Training Westin Methods Values, services and international accreditation, in the objectives of the program
equipment were applied to a sample It consists of (26 teaching staff from the Faculty of Islamic Education, Department of Mathematics, and Al-Saj revealed that Duff the subject and not admission and registration, teaching methods and teaching
methods, and you will meet the standards of columns
E. An intermediary approach from the place of return in life and women in the cases of students to a moderate degree as
The crown is the presence of sensory-significant differences between the components of the living organisms about the determinations of the availability of resources .
Emad International in God one Nudity of sex and academic specialization, in
Availability with international accreditation related services Axis repositioning Logi hammt the quality of habits and production process
Abstract
هدف البحث إلى معرفة درجة تحقق معايير الاعتماد الدولية(CAEP) في مناهج اعداد معلم الرياضيات في كليات التربية الاساسية من وجهة نظر اعضاء الهيئة التدريسية . ولأجل ذلك تم إعداد أداة خاصة بالبحث؛ وهي عبارة عن مقياس مكون من 64 فقرة ؛ وزعت على 5 محاور تتعلق بمعايير الاعتماد الدولية في أهداف البرنامج، سياسة القبول والتسجيل، طرائق التدريس، أساليب ووسائل التقييم، والخدمات والتجهيزات. طبقت على عينة قصدية تكونت من (29 )تدريسي وتدريسيه من تدريسي كلية التربية الاساسية قسم الرياضيات. وكشفت النتائج أن الاهداف الموضوعة وسياسات القبول والتسجيل وطرق التدريس وأساليب التقييم ووسائل تحقق معايير الاعتماد الدولية بدرجة متوسطة، بينما تتحقق المعايير في الخدمات والتجهيزات التي تيسر حاجات الطلبة بدرجة متوسطة. كما كشفت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات أفراد العينة حول تقديرات لتوافر معايير الاعتماد الدولية في برنامج الاعداد الاكاديمي بكلية التربية الاساسية تعزى لمتغيري الجنس والتخصص الدراسي، في حين وجدت فروق ذات دالة إحصائية بين تقديرات أفراد العينة حول توافر معايير الاعتماد الدولية المتصلة بالخدمات والتجهيزات اللازمة لبرنامج إلاعداد الاكاديمي في كلية التربية ألاساسية وفقا للمتغير. وخرج البحث بعدد من التوصيات والمقترحات