Abstract
The study aims at
- Recognizing the effect of Using external feedback according to educational Techniques in learning technical performance for some Romanian wrestling grabs for beginners
- Recognizing differences in the results of the pre and post test for the experimental group and the control group in learning the technical performance of some Romanian wrestling grabs for beginners .
- Recognizing difference in the results of the two dimensional tests for the experimental group and the control group in learning the technical performance of some Romanian wrestling grabs for beginners .
- Sample distributed randomly method to two groups (experimental and control) the unites of the research arrived (12)learning unites for every group the data were dealt with by statistical case using (spss) , and inserted the most important of them conclusions the research arrived to , which are:
-The learning method that was used had a clear effect on the learner .
- Recognizing the effect of Using external feedback according to educational Techniques in learning technical performance for some Romanian wrestling grabs for beginners
- Recognizing differences in the results of the pre and post test for the experimental group and the control group in learning the technical performance of some Romanian wrestling grabs for beginners .
- Recognizing difference in the results of the two dimensional tests for the experimental group and the control group in learning the technical performance of some Romanian wrestling grabs for beginners .
- Sample distributed randomly method to two groups (experimental and control) the unites of the research arrived (12)learning unites for every group the data were dealt with by statistical case using (spss) , and inserted the most important of them conclusions the research arrived to , which are:
-The learning method that was used had a clear effect on the learner .
Abstract
هدفت الدراسة إلى:
- التعرف على أثر استخدام التغذية الراجعة الخارجية وفق التقنيات التعليمية في تعلم الأدء الفني لبعض مسكات المصارعة الرومانية للمبتدئين.
- التعرف على الفروق في نتائج الاختبارين القبلي والبعدي للمجموعتين التجريبية والضابطة في تعلم الأداء الفني لبعض مسكات المصارعة الرومانية للمبتدئين .
- التعرف على الفروق في نتائج الاختبارين البعديين للمجموعتين التجريبية والضابطة في تعلم الأداء الفني لبعض مسكات المصارعة الرومانية للمبتدئين .
وزعت العينة بالطريقة العشوائية البسيطة إلى مجموعتين ( تجريبية وضابطة) وبلغت وحدات البحث (12) وحدة تعليمية وقد عولجت البيانات بأستخدم الحقيبة الاحصائية وتم ادراج اهم الاستنتاجات التي توصلت الدراسة وهي :
- ان المنهج التعليمي المستخدم كان له تاثير واضح وايجابي على المتعلم .
- التعرف على أثر استخدام التغذية الراجعة الخارجية وفق التقنيات التعليمية في تعلم الأدء الفني لبعض مسكات المصارعة الرومانية للمبتدئين.
- التعرف على الفروق في نتائج الاختبارين القبلي والبعدي للمجموعتين التجريبية والضابطة في تعلم الأداء الفني لبعض مسكات المصارعة الرومانية للمبتدئين .
- التعرف على الفروق في نتائج الاختبارين البعديين للمجموعتين التجريبية والضابطة في تعلم الأداء الفني لبعض مسكات المصارعة الرومانية للمبتدئين .
وزعت العينة بالطريقة العشوائية البسيطة إلى مجموعتين ( تجريبية وضابطة) وبلغت وحدات البحث (12) وحدة تعليمية وقد عولجت البيانات بأستخدم الحقيبة الاحصائية وتم ادراج اهم الاستنتاجات التي توصلت الدراسة وهي :
- ان المنهج التعليمي المستخدم كان له تاثير واضح وايجابي على المتعلم .