Abstract
Ideas intersect and one is influenced by the other in order to come up with productive solutions for the educational process. It has been said that thinking before speaking is silent speech and speaking is speaking out loud. The research aimed to know the importance of differentiated education for primary school students through activities and interaction within the classroom. It aims to raise the level of students who face problems in Collection It is a school policy that takes into account the individual’s characteristics and previous experiences, and its goal is to increase the student’s potential and abilities. The basic point in this policy is: teachers’ expectations of students, and their attitudes toward their potential and abilities. It aims to provide an educational environment suitable for everyone.
Keywords
differentiated education
Primary School Students
teacher
Abstract
تتداخل الافكار ويتأثر احداهما بالأخر من أجل الخروج بحلول منتجة للعملية التعليمية وقد قيل ان التفكير قبل الكلام كلام صامت والكلام تفكير جهري وقد هدف البحث الى معرفة أهمية التعليم المتمايز لتلاميذ المرحلة الابتدائية من خلال الانشطة والتفاعل داخل الصف فهو يهدف إلى رفع مستوى التلاميذ الذين يواجهون مشكلات في التحصيل ، وإنه سياسة مدرسية تأخذ في اعتبارها خصائص الفرد وخبراته السابقة وهدفها زيادة امكانات وقدرات التلميذ وان النقطة الأساسية في هذه السياسة هي : توقعات المعلمين من التلاميذ ، واتجاهاتهم نحو إمكاناتهم وقدراتهم . فهي تقوم لتقديم بيئة تعليمية مناسبة للجميع.
Keywords
التعليم المتمايز، المعلم، تلاميذ المرحلة الابتدائية