Abstract
جرى في هذه الدراسة مقابلة OpenAI ChatGPT المعروف باسم GPT-3 (المحول التوليدي المدرب مسبقًا) وأداة التعلم لديها القدرة على الابتكار وتوليد الأفكار. يدور نطاق الدراسة حول استخدام OpenAI ChatGPT من قبل الطلاب وتأثيره عليهم. تم طرح الكثير من الأسئلة وتلقي الردود من ChatGPT. وحتى هذه الدراسة ليست الأولى فيما يخص OpenAI ChatGPT، إلا أنَّ أصالة هذه الدراسة تتمحور حول ترسيخ فكرة استخدام الطلاب الأعمى للذكاء الاصطناعي. تظهر النتيجة أن ChatGPT له مزايا وعيوب على الطلاب. المزايا سطحية للطلاب، لكن العيوب تؤثر عليهم بشكل عميق بما في ذلك صحتهم ومجتمعهم وبيئتهم. في الأقسام التالية، تناقش الدراسة OpenAI ChatGPT ودوره على الطلاب.
Keywords
AI tool
Education and Pre trained data.
Open AI ChatGPT
Abstract
In this study, OpenAI ChatGPT known as a GPT-3 (Generative pre-trained transformer) and the tool of learning has the ability to innovate and generate ideas was interviewed. The scope of the study is about the use of OpenAI ChatGPT by students and the impact on them. Several questions were asked and responses received from ChatGPT. Even this study is not the first regarding OpenAI ChatGPT, but the originality of this study is about establishing the idea of students’ blind use of artificial intelligence. The result shows that ChatGPT has advantages and disadvantages on students. Advantages are superficial for students, however, disadvantages are deeply affect on them including their health, society and environment. In the following sections, the study discusses OpenAI ChatGPT and its role on students.
Keywords
منصة الذكاء الاصطناعي، أداة الذكاء الاصطناعي، التعليم والبيانات المدربة مسبقا.