Abstract
Abstract:
Speaking of the body enters into the anthropology of existence، the scholars of the Islamic doctrine have decided that creatures are jewels and symptoms، and that the body is compounded by these jawhar، and what is observed in this science is their great interest in the body and its changes and related which we call symptoms، and the judgment of its end is an inevitable result of what we see and proof of the existence of an infinite Creator، and to say non-infinite denies the existence of the Creator and makes human life in vain to spend his desires only.Keywords: Terminators، Objects، Muslim religious scholars
Speaking of the body enters into the anthropology of existence، the scholars of the Islamic doctrine have decided that creatures are jewels and symptoms، and that the body is compounded by these jawhar، and what is observed in this science is their great interest in the body and its changes and related which we call symptoms، and the judgment of its end is an inevitable result of what we see and proof of the existence of an infinite Creator، and to say non-infinite denies the existence of the Creator and makes human life in vain to spend his desires only.Keywords: Terminators، Objects، Muslim religious scholars
Keywords
Terminators، Objects، Muslim religious scholars
Abstract
الملخص :
الكلام عن الجسم يدخل في انطولوجيا الوجود ، وقد قرر علماء الكلام (العقيدة الاسلامية) أنَّ المخلوقات جواهر واعراض ، وان الجسم مركب من هذه الجواهر ، والملاحظ في هذا العلم هو اهتمامهم الكبير بالجسم وما يطرأ عليه من تغيرات وما يتصل به وهي التي نسميها الأعراض ، والحكم بتناهيها هو نتيجة حتمية لما نراه واثبات لوجود خالق غير متناه، والقول بعدم التناهي يُنكر وجود الخالق ويجعل من الحياة الانسانية عبثاً لقضاء شهواته فقط.الكلمات المفتاحية : تناهي ، الأجسام ، المتكلمين
الكلام عن الجسم يدخل في انطولوجيا الوجود ، وقد قرر علماء الكلام (العقيدة الاسلامية) أنَّ المخلوقات جواهر واعراض ، وان الجسم مركب من هذه الجواهر ، والملاحظ في هذا العلم هو اهتمامهم الكبير بالجسم وما يطرأ عليه من تغيرات وما يتصل به وهي التي نسميها الأعراض ، والحكم بتناهيها هو نتيجة حتمية لما نراه واثبات لوجود خالق غير متناه، والقول بعدم التناهي يُنكر وجود الخالق ويجعل من الحياة الانسانية عبثاً لقضاء شهواته فقط.الكلمات المفتاحية : تناهي ، الأجسام ، المتكلمين
Keywords
تناهي ، الأجسام ، المتكلمين