Abstract
Our tagged research «The educational relationship between the language study class and its environments: An analytical study from the point of view of teaching and teh-ing methods» deals with the environments surrounding the classroom. There are four surrounding environments, which are the educational environment, the built environ-ment, the social environment and the international environment. The language teacher, as well as the students in this class, must know how to pass through these environments in order to obtain a level of education based on the interaction between the class-room and its surrounding environments. Also, the student receiving the language will practice what he learned in class by going through these environments. Therefore, the research deals with this analytical study from the point of view of the methodology of language teaching and methods of teaching.
Keywords
Didactique
environnement
Pédagogie
Abstract
يتناول بحثنا الموسوم «العلاقة التعليمية بين صف دراسة اللغة وبيئاته : دراسة تحليلية من وجهة نظر منهجية تعلم اللغة وطرائق تدريسها، البيئات المحيطة في صف الدراسة، اذ يوجد اربع بيئات محيطة به وهي البيئة التعليمية البيئة البنائية البيئة الاجتماعية والبيئة العامة.
وينبغي على أستاذ اللغة فضلا عن الطلبة في هذا الصف معرفة كيفية المرور بهذه البيئات للوصول الى مستوى تعليم يقوم على التفاعل بين صف الدراسة والبيئات المحيطة به. كما ان الطالب المتلقي للغة سوف يمارس ما تعلمه في الصف من خلال المرور بهذه البيئات. فالبحث يقدم هذه الدراسة التحليلية من وجهة نظر منهجية تعليم اللغة وطرائق تدريسها.
وينبغي على أستاذ اللغة فضلا عن الطلبة في هذا الصف معرفة كيفية المرور بهذه البيئات للوصول الى مستوى تعليم يقوم على التفاعل بين صف الدراسة والبيئات المحيطة به. كما ان الطالب المتلقي للغة سوف يمارس ما تعلمه في الصف من خلال المرور بهذه البيئات. فالبحث يقدم هذه الدراسة التحليلية من وجهة نظر منهجية تعليم اللغة وطرائق تدريسها.
Keywords
التعليم، المنهجية، البيئة