Abstract
The research aims to reveal:
- The effect of the strategy (thinking - pairing - sharing) and the method used in acquiring some basic basketball skills among first-year students in the College of Physical Education and Sports Sciences.
- Differences between members of the experimental group that studied according to the strategy (thinking - pairing - sharing) and members of the control group that studied according to the method used to acquire some basic basketball skills. The researchers used the experimental method, and the research sample consisted of first-year students in the College of Physical Education and Sports Sciences at Saladin University. They were divided into two groups: an experimental group that used the strategy (thinking - pairing - participation), and the control group used the established method. The research tools included: Some basketball skill tests. Homogeneity and equivalence were conducted in the research variables, and the validity and stability of the skill tests were ensured, after completing the experiment and applying the post-tests.
- The effect of the strategy (thinking - pairing - sharing) and the method used in acquiring some basic basketball skills among first-year students in the College of Physical Education and Sports Sciences.
- Differences between members of the experimental group that studied according to the strategy (thinking - pairing - sharing) and members of the control group that studied according to the method used to acquire some basic basketball skills. The researchers used the experimental method, and the research sample consisted of first-year students in the College of Physical Education and Sports Sciences at Saladin University. They were divided into two groups: an experimental group that used the strategy (thinking - pairing - participation), and the control group used the established method. The research tools included: Some basketball skill tests. Homogeneity and equivalence were conducted in the research variables, and the validity and stability of the skill tests were ensured, after completing the experiment and applying the post-tests.
Keywords
basic skills
basketball.
strategy (thinking - pairing - sharing)
Abstract
- تأثير استراتيجية (التفكر– المزاوجة - المشاركة) والاسلوب المتبع في اكتساب بعض المهارات الاساسية بكرة السلة لدى طلاب المرحلة الاولى في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة.
- الفروق بين افراد المجموعة التجريبية التي درست وفق استراتيجية (التفكر – المزاوجة - المشاركة) وافراد المجموعة الضابطة التي درست وفق الاسلوب المتبع في اكتساب بعض المهارات الاساسية بكرة السلة. استخدم الباحثان المنهج التجريبي، وتمثلت عينة البحث من طلاب المرحلة الاولى في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة في جامعة صلاح الدين، تم تقسيمهم الى مجموعتين، مجموعة تجريبية استخدمت استراتيجية (التفكر – المزاوجة - المشاركة)، والمجموعة الضابطة استخدمت الاسلوب المتبع، وشملت ادوات البحث من بعض الاختبارات المهارية بكرة السلة، وقد تم اجراء التجانس والتكافؤ في متغيرات البحث، والتأكد من صدق وثبات الاختبارات المهارية، وبعد الانتهاء من تطبيق التجربة وتطبيق الاختبارات البعدية.
- الفروق بين افراد المجموعة التجريبية التي درست وفق استراتيجية (التفكر – المزاوجة - المشاركة) وافراد المجموعة الضابطة التي درست وفق الاسلوب المتبع في اكتساب بعض المهارات الاساسية بكرة السلة. استخدم الباحثان المنهج التجريبي، وتمثلت عينة البحث من طلاب المرحلة الاولى في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة في جامعة صلاح الدين، تم تقسيمهم الى مجموعتين، مجموعة تجريبية استخدمت استراتيجية (التفكر – المزاوجة - المشاركة)، والمجموعة الضابطة استخدمت الاسلوب المتبع، وشملت ادوات البحث من بعض الاختبارات المهارية بكرة السلة، وقد تم اجراء التجانس والتكافؤ في متغيرات البحث، والتأكد من صدق وثبات الاختبارات المهارية، وبعد الانتهاء من تطبيق التجربة وتطبيق الاختبارات البعدية.
Keywords
استراتيجية ( التفكر– المزاوجة - المشاركة) ،