Abstract
The short story writer Haytham Bahnam Bardi is known for his long, short and very short stories, starting with the novel Room 213, and passing through the stories of love with a stay of execution, the collection The Second Night After the Thousand, the Isolation of Enkidu, and the collection The River with a White Beard 2011, and reaching the collection (Land of Honey) 2012. In his narrative productions, in all their forms, the short story writer sought the new realistic approach, proceeding at an artistic pace that criticizes real life with a symbolic vision interspersed with some strange images and charming fantasy glimpses; this approach appeared clearly in the short story collection (Land of Honey) in a way that reflects a modernist tendency that challenges the time of narration and tends toward celebrating place.
Abstract
عرف القاص هيثم بهنام بردى بنتاجاته القصصية الطويلة والقصيرة والقصيرة جدا بدءا من رواية الغرفة 213 ومرورا بقصص حب مع وقف التنفيذ ومجموعة الليلة الثانية بعد الألف وعزلة انكيدو ومجموعة نهر ذو لحية بيضاء 2011 ووصولا إلى مجموعة (ارض من عسل) 2012 .
وقد التمس القاص في نتاجاته السردية على اختلاف أشكالها المنحى الواقعي الجديد سائرا بوتيرة فنية تنتقد الحياة الواقعية برؤية رمزية تتخللها بعض الصور الغرائبية واللمحات الفانتازية الساحرة ؛ وقد بدا هذا المنحى واضحا في المجموعة القصصية (ارض من عسل) وبشكل يعكس نزعة حداثية تتحدى زمن السرد وتميل نحو الاحتفاء بالمكان.
وقد التمس القاص في نتاجاته السردية على اختلاف أشكالها المنحى الواقعي الجديد سائرا بوتيرة فنية تنتقد الحياة الواقعية برؤية رمزية تتخللها بعض الصور الغرائبية واللمحات الفانتازية الساحرة ؛ وقد بدا هذا المنحى واضحا في المجموعة القصصية (ارض من عسل) وبشكل يعكس نزعة حداثية تتحدى زمن السرد وتميل نحو الاحتفاء بالمكان.