Abstract
This paper aims to present the new method used in Iraq to teach
Grammar. Although the curriculum is now completely different from the traditional one, it is still based on the exam-based system. The new
middle and high school curricula focus on the communicative approach. But the question here is whether this book will
help students interact with each other inside and outside the classroom. Due to the
broad areas of grammar, the research will study teaching
conditional clauses as a sample. Therefore, this study will exclusively examine
the teaching of conditional clauses in Iraq compared with teaching conditional clauses in Iraq
the United Kingdom. In this study, two textbooks were selected to analyze
conditional clauses in terms of whether they are based on raising awareness
of C-R features or not. The first book from Iraq, English for Iraq (2013),
is used as a textbook and is designed for upper secondary schools, sixth
preparatory. The second book is the upper
Grammar. Although the curriculum is now completely different from the traditional one, it is still based on the exam-based system. The new
middle and high school curricula focus on the communicative approach. But the question here is whether this book will
help students interact with each other inside and outside the classroom. Due to the
broad areas of grammar, the research will study teaching
conditional clauses as a sample. Therefore, this study will exclusively examine
the teaching of conditional clauses in Iraq compared with teaching conditional clauses in Iraq
the United Kingdom. In this study, two textbooks were selected to analyze
conditional clauses in terms of whether they are based on raising awareness
of C-R features or not. The first book from Iraq, English for Iraq (2013),
is used as a textbook and is designed for upper secondary schools, sixth
preparatory. The second book is the upper
Keywords
Schools
Abstract
تهدف هذه الورقة إلى عرض الطريقة الجديدة المستخدمة في العراق للتدريس
قواعد. على الرغم من أن المنهج الدراسي الآن مختلف تمامًا عن
التقليدي، فإنه لا يزال يعتمد على النظام القائم على الامتحان. الجديد
تركز مناهج المدارس المتوسطة والثانوية على
نهج التواصل. لكن السؤال هنا هو ما إذا كان هذا الكتاب سيفعل ذلك
مساعدة الطلاب على التفاعل مع بعضهم البعض داخل الفصل وخارجه. بسبب
مجالات واسعة من قواعد اللغة، وسوف يدرس البحث التدريس
مشروط كعينة. لذا، فإن هذه الدراسة سوف تبحث حصرا
تدريس الشروط الشرطية في العراق مقارنة مع تدريس الشروط الشرطية في العراق
المملكة المتحدة. في هذه الدراسة تم اختيار كتابين دراسيين لتحليل
الشرطية من حيث ما إذا كانت مبنية على رفع الوعي
ميزات C-R أم لا. الكتاب الأول من العراق، الإنجليزية للعراق (2013)،
يستخدم ككتاب مدرسي ومصمم للمدارس الثانوية العليا، السادس
تحضيري. الكتاب الثاني هو العلوي
قواعد. على الرغم من أن المنهج الدراسي الآن مختلف تمامًا عن
التقليدي، فإنه لا يزال يعتمد على النظام القائم على الامتحان. الجديد
تركز مناهج المدارس المتوسطة والثانوية على
نهج التواصل. لكن السؤال هنا هو ما إذا كان هذا الكتاب سيفعل ذلك
مساعدة الطلاب على التفاعل مع بعضهم البعض داخل الفصل وخارجه. بسبب
مجالات واسعة من قواعد اللغة، وسوف يدرس البحث التدريس
مشروط كعينة. لذا، فإن هذه الدراسة سوف تبحث حصرا
تدريس الشروط الشرطية في العراق مقارنة مع تدريس الشروط الشرطية في العراق
المملكة المتحدة. في هذه الدراسة تم اختيار كتابين دراسيين لتحليل
الشرطية من حيث ما إذا كانت مبنية على رفع الوعي
ميزات C-R أم لا. الكتاب الأول من العراق، الإنجليزية للعراق (2013)،
يستخدم ككتاب مدرسي ومصمم للمدارس الثانوية العليا، السادس
تحضيري. الكتاب الثاني هو العلوي
Keywords
المدارس