Abstract
A Direct Marketing company attempts to sell goods and services to a target audience by reaching them through using direct methods, such as phone calls and mail. Learn more about Direct Marketing skills and tactics that businesses and organizations use various marketing methods to sell products to customers. But rather than creating a commercial television or buying a newspaper that reaches a broad audience, companies will launch a Direct Marketing campaign to reach a specific group of consumers. To reach a desired demographic, Direct Marketing firms often purchase lists and databases with contact information for potential clients. The goal of Direct Marketing is to sell products by getting many consumers as possible to respond to a campaign. Direct marketing involves the business attempting to locates, contacts, offers, and makes incentive-based information available to consumers.
Abstract
ينبغي أن تحاول شركات الأعمال التي تتبنى التسويق المباشر أن تبيع منتجاتها من سلع وخدمات إلى جمهورها المستهدف وان تصل إليه عبر طرائق مباشرة كالمكالمات الشخصية والبريد ، وان تتعلم أكثر بشان مهارات التسويق المباشر وتكتيكاته مما يفرض على الأعمال والمنظمات أن تستخدم طرائق مختلفة في بيع منتجاتها إلى الزبائن ولعل ابرز تلك الطرائق التلفزيون التجاري ومطبوعات الصحف اليومية التي تصل إلى شريحة واسعة من الجمهور وبالتالي فان الشركة سوف تستحوذ على اهتمام الزبائن وربما يتكون لديها مجموعة معينة وخاصة من المستهلكين. ولكي تصل الشركة إلى الفئات المرغوبة من الزبائن فان عليها أن تقتني قوائم الأسماء أو قواعد البيانات التي توفر المعلومات الكافية عن زبائن ومعاميل الشركة. ويهدف التسويق المباشر إلى أن تحصل الشركة على معاميل لها وينبغي أن توضح ذلك في حملاتها الإعلانية والتي تتحمل تكاليفها لوحدها ودون أن يشاركها احد ، وبالتالي فان التسويق المباشر يتضمن قيام الشركة بتخصيص المعلومات المتوفرة لديها وربطها وعرضها من اجل دعم المستهلكين.