Abstract
The study aimed to reveal the extent to which students applied in secondary schools from the English language departments practice teaching skills. The extent to which applied students in secondary schools practice teaching skills in English language departments Prof. Dr. Nagham Hassan Hussein / Al -Mustansiriya University / College of Education. Emile: Study Summary The study aimed to reveal the extent to which students applied in secondary schools from the English language departments practice teaching skills. The study was limited to fourth-year students in the Department of English Language, College of Education for Human Sciences Ibn Rushd, and the study sample was (88) male and female students. The researcher presented the study’s special methodology and procedures, explaining the approach used to obtain data and information to achieve the goal of the study, and the researcher used the questionnaire as a means to achieve the goal of the study, as it was prepared based on the opinions of the exploratory sample, literature, previous studies and the researcher’s experience in the field of teaching. Al-Zahiri, by presenting it to a group of experts specialized in teaching methods and their stability through, and the results of the research were shown and explained, as the researcher presented the results according to the three areas (lesson planning - lesson implementation - evaluation). Then the results were interpreted according to each field. The researcher developed treatments, then made recommendations and suggestions
Keywords
secondary schools
teaching practice
Teaching skills
Abstract
هدفت الدراسة إلى الكشف عن مدى ممارسة الطلاب المتقدمين في المدارس الثانوية من أقسام اللغة الإنجليزية لمهارات التدريس. مدى ممارسة الطلاب التطبيقيين بالمدارس الثانوية مهارات التدريس في أقسام اللغة الإنجليزية الأستاذة الدكتورة نغم حسن حسين / الجامعة المستنصرية / كلية التربية. إميل: ملخص الدراسة هدفت الدراسة إلى الكشف عن مدى ممارسة الطلاب المتقدمين في المدارس الثانوية من أقسام اللغة الإنجليزية لمهارات التدريس. اقتصرت الدراسة على طلاب السنة الرابعة في قسم اللغة الإنجليزية بكلية التربية للعلوم الإنسانية ابن رشد ، وبلغت عينة الدراسة (88) طالباً وطالبة. عرضت الباحثة منهج الدراسة وإجراءاتها الخاصة ، موضحاً المنهج المتبع للحصول على البيانات والمعلومات لتحقيق هدف الدراسة ، واستخدم الباحث الاستبانة كوسيلة لتحقيق هدف الدراسة ، حيث تم إعداده بناءً على آراء العينة الاستكشافية والأدبيات والدراسات السابقة وتجربة الباحث في مجال التدريس. الظاهري من خلال عرضه على مجموعة من الخبراء المتخصصين في طرق التدريس واستقرارها من خلالها ، وعرض نتائج البحث وشرحها ، حيث عرضت الباحثة النتائج وفق المجالات الثلاثة (تخطيط الدرس - تنفيذ الدرس - تقييم). ثم تم تفسير النتائج حسب كل مجال. طورت الباحثة العلاجات ، ثم قدمت التوصيات والاقتراحات
Keywords
المدارس الثانوية
ممارسة التدريس
مهارات التدريس