Abstract
The aim of the research is to know the degree of difficulty in teaching mathematics at elementary level، from the point of view of Mathematics Teachers and according to the research variables.
The sample consisted of (140) school female and male teachers of mathematics at Elementary schools (Intermediate and Secondary) in Mosul City for the academic year (2012 -2013) , achieve the aim of the research,the researcher prepared aquestionnaire of three alternahives (many ,middle ,few ) to test the degree of difficulty in Mathematics consisted of (52) items on (7) domains and they are: (The aims of teaching mathematics،the content، methods of teaching، educational techniques،educational activities،evaluation and Time).
The sample consisted of (140) school female and male teachers of mathematics at Elementary schools (Intermediate and Secondary) in Mosul City for the academic year (2012 -2013) , achieve the aim of the research,the researcher prepared aquestionnaire of three alternahives (many ,middle ,few ) to test the degree of difficulty in Mathematics consisted of (52) items on (7) domains and they are: (The aims of teaching mathematics،the content، methods of teaching، educational techniques،educational activities،evaluation and Time).
Abstract
هدف البحث التعرف على درجة صعوبة تدريس الرياضيات في المرحلة الثانوية في ضوء تعديل المنهج من وجهة نظر مدرسيها تبعا لمتغيري (الجنس، المرحلة).
وتكونت عينته من (140) مدرس ومدرسة رياضيات في المدارس الثانوية (المتوسطة والإعدادية) في مدينة الموصل للعام الدراسي 2012 / 2013ولتحقيق هدف البحث أعدت الباحثة استبانه تقيس مستوى صعوبة تدريس الرياضيات تكونت من (52) فقرة موزعة على سبع مجالات وهي:
وتكونت عينته من (140) مدرس ومدرسة رياضيات في المدارس الثانوية (المتوسطة والإعدادية) في مدينة الموصل للعام الدراسي 2012 / 2013ولتحقيق هدف البحث أعدت الباحثة استبانه تقيس مستوى صعوبة تدريس الرياضيات تكونت من (52) فقرة موزعة على سبع مجالات وهي: