Abstract
The problem (research) lies in the new use of (infographics) by the (Israeli) digital propaganda on social networks, specifically on its official pages on (Facebook), in addition to the existence of ambiguity related to the propaganda content directed at Arabs, which aims to influence its trends in order to serve the goals of the propagandist (Israeli).
Keywords
(Israeli) propaganda
digital propaganda
info graphic
Abstract
تعتبر التطورات الراهنة في تكنولوجيا الاتصال جديدة من نوعها تتميز بسمة أساسية، وهي المزج بين اكثر من تكنولوجيا اتصالية تمتلكها اكثر من وسيلة هدفها توصيل الرسالة الاتصالية إلى الجمهور المستهدف، اذ نقلت المؤسسات الحكومية من الجانب التقليدي إلى الجانب التفاعلي يمكن من خلالها ان تنخرط المؤسسات في حوار مباشر مع جمهورها الداخلي والخارجي حول القضايا المختلفة…
Keywords
الانفوكرافيك، الدعاية الرقمية، الدعاية (الإسرائيلية)