Abstract
Summary:
Theater is one of the arts that has the potential and ability to employ many different cultures and references as sign systems. As the theater will retain the possibility of employing any art form that can work under theatrical requirements, so the researcher is looking into one of the employments in the theatrical performance through the reciprocal transformation of the mark in the theatrical show globally and locally.
The researcher divided his research into four chapters according to what is done in the research curriculum
The first chapter included the methodological framework, the research problem and the need for it, and focused on answering the following question: What are the requirements for the mark in terms of its reciprocity and its transformation between global and local in theatrical performance?
Hence the importance of the research and the goal of the research in monitoring the mechanisms of transformation and exchange of signs between global and local in theatrical performance
And by stopping at the objective limits of the research in dealing with theatrical performance, which employed the mark and its transformations and the exchange of those transformations as a show in (2012) and the chapter was concluded with the definition of terms and procedural definition.
The second chapter included the theoretical framework and contained two sections
Theater is one of the arts that has the potential and ability to employ many different cultures and references as sign systems. As the theater will retain the possibility of employing any art form that can work under theatrical requirements, so the researcher is looking into one of the employments in the theatrical performance through the reciprocal transformation of the mark in the theatrical show globally and locally.
The researcher divided his research into four chapters according to what is done in the research curriculum
The first chapter included the methodological framework, the research problem and the need for it, and focused on answering the following question: What are the requirements for the mark in terms of its reciprocity and its transformation between global and local in theatrical performance?
Hence the importance of the research and the goal of the research in monitoring the mechanisms of transformation and exchange of signs between global and local in theatrical performance
And by stopping at the objective limits of the research in dealing with theatrical performance, which employed the mark and its transformations and the exchange of those transformations as a show in (2012) and the chapter was concluded with the definition of terms and procedural definition.
The second chapter included the theoretical framework and contained two sections
Abstract
يعتبر المسرح من الفنون التي لها امكانية وقدرة في توظيف العديد من الثقافات والمرجعيات المتنوعة كمنظومات علاماتية وبالامكان ان تشكل وتبني عملية تبادل وتحول من العالمية الى المحلية في عملية التأسيس للعرض المسرحي وبما يتناسب ويلائم المكان . حيث ان المسرح سيبقى محتفظا بامكانية توظيف اي شكل فني بامكانه ان يعمل تحت الاشتراطات المسرحية لذلك يبحث الباحث في احد التوظيفات في العرض المسرحي من خلال تبادلية تحول العلامة في العرض المسرحي عالميا ومحليا.
وقسم الباحث بحثه الى اربعة فصول حسب ما معمول فيه في المنهاج البحثي حيث
ضم الفصل الأول الإطار المنهجي ، مشكلة البحث والحاجة إليه وتمحورت في الإجابة عن التساؤل الآتي : ما الاشتراطات الخاصة بالعلامه من حيث تبادليتها وتحولها بين العالمية والمحلية في العرض المسرحي ؟
ومن ثم أهمية البحث وهدف البحث في رصد اليات التحول والتبادل للعلامات بين العالمية والمحلية في العرض المسرحي
وبالتوقف عند حدود البحث الموضوعية في تناول عرض مسرحي والذي وظف العلامة وتحولاتها وتبادلية تلك التحولات كعرض في عام (2012) وأُختتم الفصل بتعريف المصطلحات والتعريف الاجرائي.
وقسم الباحث بحثه الى اربعة فصول حسب ما معمول فيه في المنهاج البحثي حيث
ضم الفصل الأول الإطار المنهجي ، مشكلة البحث والحاجة إليه وتمحورت في الإجابة عن التساؤل الآتي : ما الاشتراطات الخاصة بالعلامه من حيث تبادليتها وتحولها بين العالمية والمحلية في العرض المسرحي ؟
ومن ثم أهمية البحث وهدف البحث في رصد اليات التحول والتبادل للعلامات بين العالمية والمحلية في العرض المسرحي
وبالتوقف عند حدود البحث الموضوعية في تناول عرض مسرحي والذي وظف العلامة وتحولاتها وتبادلية تلك التحولات كعرض في عام (2012) وأُختتم الفصل بتعريف المصطلحات والتعريف الاجرائي.