Abstract
This study aims to address the role of improving product quality in building marketing customization In order to achieve this the researcher adopted the dimensions of improving product quality (performance, appearance, reliability, matching, perceived quality,) was expressed customization marketing (product, production design, delivery ,, evaluation of the product, the product) For the purpose of achieving the marketing objectives of the study were developed scheme supposedly determines the nature of the relationship between two variables, in order to detect the nature of the relationship was drafted following main assumptions:
1-No correlation statistically significant between improving product quality and marketing customization?
2-no impact significance is to improve product quality in marketingcustomization?
Has emerged from these assumptions are several hypotheses sub-study was conducted in the industrial sector were obtained the information needed for field side through form questionnaire prepared for this purpose and distributed in Oasis and in a language of the sample (70) and Stkhaddmt means statistically simple test KalaratbatTonhaddar simple and reached a total of Conclusions and connections
1-No correlation statistically significant between improving product quality and marketing customization?
2-no impact significance is to improve product quality in marketingcustomization?
Has emerged from these assumptions are several hypotheses sub-study was conducted in the industrial sector were obtained the information needed for field side through form questionnaire prepared for this purpose and distributed in Oasis and in a language of the sample (70) and Stkhaddmt means statistically simple test KalaratbatTonhaddar simple and reached a total of Conclusions and connections
Keywords
Product quality
promotional marketing
Abstract
تهدف هذه الدراسة الى تناول أثر تحسين جودة المنتوج في التسويق الايصائي ومن اجل تحقيق ذلك اعتمدت الدراسة أبعاد تحسين جودة المنتوج (الاداء , المظهر , المعوليه , المطابقة, الجودة المدركة ) وتم التعبير عن التسويق الايصائي بالأبعاد ( تصميم المنتج , الانتاج , التسليم , تقييم المنتج , تسويق المنتج ) ولغرض تحقيق اهداف الدراسة تم وضع مخطط فرضي يحدد طبيعة العلاقة بين المتغيرين ( المستقل والمعتمد ) ومن اجل الكشف عن هذه العلاقة تم صياغة الفرضيات الرئيسة الاتية :
1- الفرضية الرئيسة الاولى : توجد علاقة ارتباط ذات دلالة احصائية بين تحسين جودة المنتوج والتسويق الايصائي .
2- الفرضية الرئيسة الثانية : يوجد تأثير ذا دلالة معنويه لتحسين جودة المنتوج في التسويق الايصائي .
وقد انبثق عن هذه الفرضيات عدة فرضيات فرعية واجريت الدراسة في القطاع الصناعي وتم الحصول على المعلومات الازمة للجانب الميداني من خلال استمارة استبانة اعدت لهذا الغرض ووزعت في شركة الواحة للمشروبات الغازية وبلغ عدد افراد عينة الدراسة (70) من مديرين ومعاونين واستخدمت وسائل احصائية متقدمة كمعامل الارتباط البسيط واختبار (T) وتوصلت الدراسة الى مجموعة من الاستنتاجات وختمت بمجموعة من التوصيات .
1- الفرضية الرئيسة الاولى : توجد علاقة ارتباط ذات دلالة احصائية بين تحسين جودة المنتوج والتسويق الايصائي .
2- الفرضية الرئيسة الثانية : يوجد تأثير ذا دلالة معنويه لتحسين جودة المنتوج في التسويق الايصائي .
وقد انبثق عن هذه الفرضيات عدة فرضيات فرعية واجريت الدراسة في القطاع الصناعي وتم الحصول على المعلومات الازمة للجانب الميداني من خلال استمارة استبانة اعدت لهذا الغرض ووزعت في شركة الواحة للمشروبات الغازية وبلغ عدد افراد عينة الدراسة (70) من مديرين ومعاونين واستخدمت وسائل احصائية متقدمة كمعامل الارتباط البسيط واختبار (T) وتوصلت الدراسة الى مجموعة من الاستنتاجات وختمت بمجموعة من التوصيات .
Keywords
جودة المنتوج، التسويق الايصائي