Abstract
Although the use of the term e-learning at the university has taken a great interest by those who are specialized in this type of education, but the justifications used by chemistry teachers at the secondary school is limited. The inclusion of this type of education at the secondary school becomes indispensable in coping with scientific progress and the best way to transport different types of knowledge to students at this stage using electronic teaching method. There fore, Researchers should seek seriously to ensure the quality of education through the use of this type of teaching. Teachers should have the basic capabilities to be used, and the necessary needs to be used, and indicate the type of trends that should be possessed by teachers about teaching chemistry, and the application of modern teaching method added to the teaching methods commonly used by them .
Abstract
بالرغم من أن استخدام مصطلح التعليم الإلكتروني في نطاق التعليم الجامعي قد شغل حيزا كبيرا من قبل المهتمين بهذا النوع من التعليم ، إلا أن مسوغات استخدامه من قبل مدرسي ومدرسات الكيمياء في المرحلة الإعدادية يكاد محدودا ، آذ ان أمر اندراج هذا النوع من التعليم في المرحلة الإعدادية كطريقة تدريسية من قبل مدرسي ومدرسات الكيمياء أصبح ضرورة لاغنى عنه في مواكبة التقدم العلمي وخير سبيل لنقل مختلف أنواع المعارف إلى الطلبة ضمن هذه المرحلة الدراسية باستخدام طريقة التدريس الإلكتروني ولهذا فانه ينبغي على الباحثين التربويين السعي بشكل جاد وصريح لضمان الجودة النوعية للتعليم خلال عملية التدريس المتمثلة بنقل المادة العلمية من المدرسين إلى طلبتهم ، إذ ينبغي أن يمتلك هؤلاء المدرسون الجودة النوعية للتدريس الألكتروني والمتمثلة بامتلاكهم الاحتياجات التقنية الضرورية لاستخدامه ، وبيان نوع الاتجاهات التي ينبغي أن يمتلكها مدرسو ومدرسات الكيمياء نحو التدريس الالكتروني ، ومدى تطبيقه كطريقة تدريسية حديثة تضاف إلى الطرائق التدريسية الشائعة الاستخدام من قبلهم .