Abstract
Green marketing philosophy is a contemporary approach in the dealings
between the different parties interacting in the marketing process, as well as
being an expression of shared responsibility towards the products on the
market, developments and practices in dealing with the vocabulary of
everyday life and its impact on the environment. The process of recycling of
materials distinctive part of the application field of the concept of green
marketing toward reducing consumption and cruel use of natural resources,
and the likelihood of exposure to burnout, and they represent the behavior of
education to protect the environment from hazardous waste that may be
exposed to danger.
The research seeks to clarify the acronym for the concept of green
marketing, to be addressed to the concept of recycling and the required
technical aspects of the process to complete the implementation. The focus
was on the strategic dimensions of the target of the recycling process, and
can bring added value when used in the overall production processes carried
out by business organizations. The research found a look the future reflect
the impact of the marketing prospects for green and recycling on the natural
environment and society.
between the different parties interacting in the marketing process, as well as
being an expression of shared responsibility towards the products on the
market, developments and practices in dealing with the vocabulary of
everyday life and its impact on the environment. The process of recycling of
materials distinctive part of the application field of the concept of green
marketing toward reducing consumption and cruel use of natural resources,
and the likelihood of exposure to burnout, and they represent the behavior of
education to protect the environment from hazardous waste that may be
exposed to danger.
The research seeks to clarify the acronym for the concept of green
marketing, to be addressed to the concept of recycling and the required
technical aspects of the process to complete the implementation. The focus
was on the strategic dimensions of the target of the recycling process, and
can bring added value when used in the overall production processes carried
out by business organizations. The research found a look the future reflect
the impact of the marketing prospects for green and recycling on the natural
environment and society.
Abstract
تمثل فلسفة التسويق الاخضر توجه معاصر في التعامل ما بين مختلف الاطراف المتفاعلة في العملية التسويقية ، فضلا عن كونها تعبير عن المسؤولية المشتركة تجاه المنتجات المعروضه في السوق ، والممارسات الحاصلة في التعامل مع مفردات الحياة اليومية وتأثيرها على البيئة. وتعد عملية تدوير المواد الجزء المميز من التطبيق الميداني لمفهوم التسويق الاخضر بأتجاه الحد من الاستهلاك والاستخدام القاسي للموارد الطبيعية ، واحتمالية تعرضها للنضوب ، وكونها تمثل سلوك تربوي لحماية البيئة من النفايات الضارة التي قد تعرضها لخطر
والبحث يسعى الى توضيح مختصر المفهوم التسويق الاخضر ، ليتم التطرق إلى مفهوم اعادة التدوير وما تتطلبه العملية من جوانب فنية لاستكمال تنفيذها. وقد تم التركيز على الابعاد الاستراتيجية المستهدفة من عملية اعادة التدوير، وما يمكن أن تحققه من قيمة مضافة عند الاستخدام في مجمل العمليات الانتاجية التي تقوم بها منظمات الاعمال . وقد خلص البحث إلي نظرة مستقبيلة تعبر عن افاق التأثير للتسويق الاخضر واعادة التدوير على البيئة الطبيعية والمجتمع
والبحث يسعى الى توضيح مختصر المفهوم التسويق الاخضر ، ليتم التطرق إلى مفهوم اعادة التدوير وما تتطلبه العملية من جوانب فنية لاستكمال تنفيذها. وقد تم التركيز على الابعاد الاستراتيجية المستهدفة من عملية اعادة التدوير، وما يمكن أن تحققه من قيمة مضافة عند الاستخدام في مجمل العمليات الانتاجية التي تقوم بها منظمات الاعمال . وقد خلص البحث إلي نظرة مستقبيلة تعبر عن افاق التأثير للتسويق الاخضر واعادة التدوير على البيئة الطبيعية والمجتمع