Abstract
The study aimed to know the impact of strategic readiness in building the value-based strategy at Asia Cell Company. In order to achieve the objectives of the study, the researchers used the descriptive and analytical approach to describe the phenomenon investigated, and the questionnaire was prepared as the main tool for obtaining data, according to which the opinions of a sample of (Managers - customers - employees) in Asia Cell Company within the northern region, as (89) questionnaires were distributed to managers and employees of Asia Cell Company, (33) questionnaires to suppliers of Asia Cell Company, and (160) questionnaires to customers of Asia Cell Company, and that distribution It was conducted electronically, and the study produced a set of results, the most important of which is the presence of a positive impact of the dimensions of strategic readiness in building the value-based strategy in Asia Cell Company.
Keywords
Asia Cell Company.
Strategic readiness
value
value-based strategy
Abstract
هدفت الدراسة إلى معرفة أثر الجاهزية الاستراتيجية في بناء الاستراتيجية المبنية على القيمة في شركة أسيا سيل، ومن اجل تحقيق اهداف الدراسة استخدم الباحثان المنهج الوصفي التحليلي لوصف الظاهرة المبحوثة وتحليل علاقة التأثير بين المتغيرات المبحوثة، وتم اعداد الاستبانة بوصفها الأداة الرئيسة للحصول على البيانات، والتي تم بموجبها استقصاء آراء عينة من (المدراء – الزبائن – الموظفين) في شركة اسيا سيل ضمن المنطقة الشمالية، إذ تم توزيع (89) إستبانة لمدراء وموظفي شركة اسيا سيل، و(33) إستبانة لموردي شركة اسيا سيل، و(160) إستبانة لزبائن شركة اسيا سيل، وأن ذلك التوزيع جرى بشكل الكتروني، وخرجت الدراسة بمجموعة من النتائج أهمها وجود تأثير إيجابي لأبعاد الجاهزية الاستراتيجية في بناء الإستراتيجية المبنية على القيمة في شركة اسيا سيل.
Keywords
الجاهزية الاستراتيجية، القيمة، الاستراتيجية المبنية على القيمة، شركة اسيا سيل