Abstract
The aim of the research was to identify the effect of using the video display in improving the accuracy of performance of the front and back ground of the sample .
The researcher used the experimental method for his research problem. The research sample was chosen in a deliberate manner. They are the players of the sports fishing club for the youth group, which are (20) players divided into two equal experimental and control groups and (90%) of the original research community .
After the main experiment and tests were completed, the (Minitab) program was used to process the data statistically to reach the results, after which the results were presented and discussed .
The results of the study showed that there were statistically significant differences between the pre - and post - test tests of the experimental group in the accuracy of the performance of the front and back stroke skill in tennis and for the experimental group. The results also showed statistically significant differences between the post - The accuracy of the performance of the ground and front and back of the tennis skills for the benefit of the experimental group also .
The researcher recommended that the use of video presentation (slow and normal) when learning or improving any new skill and not rely on verbal explanation only to form a better picture of the nature of performance in the learners, and recommended the use of it if the goal to teach or improve performance as a feed External review of coach and players .
The researcher used the experimental method for his research problem. The research sample was chosen in a deliberate manner. They are the players of the sports fishing club for the youth group, which are (20) players divided into two equal experimental and control groups and (90%) of the original research community .
After the main experiment and tests were completed, the (Minitab) program was used to process the data statistically to reach the results, after which the results were presented and discussed .
The results of the study showed that there were statistically significant differences between the pre - and post - test tests of the experimental group in the accuracy of the performance of the front and back stroke skill in tennis and for the experimental group. The results also showed statistically significant differences between the post - The accuracy of the performance of the ground and front and back of the tennis skills for the benefit of the experimental group also .
The researcher recommended that the use of video presentation (slow and normal) when learning or improving any new skill and not rely on verbal explanation only to form a better picture of the nature of performance in the learners, and recommended the use of it if the goal to teach or improve performance as a feed External review of coach and players .
Abstract
ملخص البحث
هدف البحث الى التعرف على تأثير استخدام العرض الفيديوي في تحسين دقة اداء الضربتين الارضيتين الامامية والخلفية بالتنس لأفراد العينة .
واستخدم الباحثان المنهج التجريبي لملامته مشكلة البحث ، وتم اختيار عينة البحث بالطريقة العمدية وهم لاعبي نادي الصيد الرياضي لفئة الشباب والبالغ عددهم (20) لاعب مقسمين على مجموعتين متساويتين تجريبية وضابطة وبنسبة مئوية مقدارها (90%) من مجتمع البحث الأصلي .
وبعد الانتهاء من التجربة الرئيسية والاختبارات تم استخدام برنامج Minitab)) لمعالجة البيانات احصائيا للوصول إلى النتائج بعدها تم عرض النتائج ومناقشتها .
وقد توصل الباحثان إلى أهم الاستنتاجات وهي ان لاستخدام العرض الفيديوي (البطيء والاعتيادي) تأثير ايجابي في تطوير دقة الضربتين الارضيتين الامامية والخلفية بالتنس ، كما أظهرت نتائج الاختبار البعدي للمجموعتين الضابطة والتجريبية في دقة اداء مهارة الضربة الارضية الامامية والخلفية بالتنس فروق ذات دلالة احصائية لصالح المجموعة التجريبية وهذا يدل على تفوق المنهج المعد من قبل الباحثان على المنهج التقليدي المتبع .
وقد اوصى الباحثان بالتأكيد على استخدام اسلوب العرض بالفيديو (البطيء والاعتيادي) عند تعلم او تحسين أي مهارة جديدة وعدم الاعتماد على الشرح اللفظي فقط لتكوين صورة افضل عن طبيعة الاداء والمسار الحركي عند المتعلمين ، كما اوصى على ضرورة استخدامه اذا ما كان الهدف تعليم او تحسن الاداء كونه تغذية راجعة خارجية للمدرب واللاعبين .
هدف البحث الى التعرف على تأثير استخدام العرض الفيديوي في تحسين دقة اداء الضربتين الارضيتين الامامية والخلفية بالتنس لأفراد العينة .
واستخدم الباحثان المنهج التجريبي لملامته مشكلة البحث ، وتم اختيار عينة البحث بالطريقة العمدية وهم لاعبي نادي الصيد الرياضي لفئة الشباب والبالغ عددهم (20) لاعب مقسمين على مجموعتين متساويتين تجريبية وضابطة وبنسبة مئوية مقدارها (90%) من مجتمع البحث الأصلي .
وبعد الانتهاء من التجربة الرئيسية والاختبارات تم استخدام برنامج Minitab)) لمعالجة البيانات احصائيا للوصول إلى النتائج بعدها تم عرض النتائج ومناقشتها .
وقد توصل الباحثان إلى أهم الاستنتاجات وهي ان لاستخدام العرض الفيديوي (البطيء والاعتيادي) تأثير ايجابي في تطوير دقة الضربتين الارضيتين الامامية والخلفية بالتنس ، كما أظهرت نتائج الاختبار البعدي للمجموعتين الضابطة والتجريبية في دقة اداء مهارة الضربة الارضية الامامية والخلفية بالتنس فروق ذات دلالة احصائية لصالح المجموعة التجريبية وهذا يدل على تفوق المنهج المعد من قبل الباحثان على المنهج التقليدي المتبع .
وقد اوصى الباحثان بالتأكيد على استخدام اسلوب العرض بالفيديو (البطيء والاعتيادي) عند تعلم او تحسين أي مهارة جديدة وعدم الاعتماد على الشرح اللفظي فقط لتكوين صورة افضل عن طبيعة الاداء والمسار الحركي عند المتعلمين ، كما اوصى على ضرورة استخدامه اذا ما كان الهدف تعليم او تحسن الاداء كونه تغذية راجعة خارجية للمدرب واللاعبين .
Keywords
العرض الفيديوي ، التنس