Abstract
The aim of the research was to evaluate the schools of outstanding students from the point of view of teachers and supervisors, and to achieve the goal, the descriptive approach was adopted, and the questionnaire was used as a tool for research. This led to several results, the most important of which was the cooperation of the educational administration with school administrations, and that opening schools for outstanding students helps to raise the level of education, and the lack of prior preparation for this project.
Keywords
Outstanding Schools
outstanding students
Supervisor.
teacher
Abstract
هدفَ البحث الى تقييم مدارس المتفوقين من وجهة نظر المدرسين والمشرفين، ولتحقيق الهدف تم اعتماد المنهج الوصفي، واستخدمت الاستبانة كأداة للبحث، شملت (5) محاور هي (الإدارة التربوية، والإدارة المدرسية، والمدرسون، والطلبة، والأبنية)، وتضمنت 69 فقرة، وتوصل البحث الى عدة نتائج كان أهمها، تعاون الإدارة التربوية مع إدارات المدارس، وان فتح مدارس للمتفوقين يساعد على رفع مستوى التعليم، وضعف الإعداد المسبق لهذا المشروع.
Keywords
مدارس المتفوقين، المتفوقين، المدرس، المشرف