Abstract
The effect of using different heights of proposed jumping horses in teaching the skill of jumping together on the jumping horse apparatus"
The research aims to know the effect of using targets of different heights in learning the skill of jumping together on the jumping horse apparatus.
The sample consisted of (40) sixth grade students at Al-Ajnadayn Elementary School - Al-Karkh, and was divided into two equal groups in number.
The first group, Section - A - as an experimental group, numbering (20) students, was applied with them the proposed curriculum or method in teaching the skill of jumping together on the jumping horse apparatus of different heights proposed.
The second group, Section - C - as a control group, also consisted of twenty students, with whom the traditional method followed in the school was applied, which is jumping on a jumping horse of one height.
After that, the curriculum prepared by the school was applied to the two groups (experimental and control) with the same number of educational units and number of repetitions, but each according to the method followed with them in teaching the skill under study.
The researchers concluded that there was a greater development in the experimental group than the control group in teaching the skill of jumping together On the vaulting horse.
The research aims to know the effect of using targets of different heights in learning the skill of jumping together on the jumping horse apparatus.
The sample consisted of (40) sixth grade students at Al-Ajnadayn Elementary School - Al-Karkh, and was divided into two equal groups in number.
The first group, Section - A - as an experimental group, numbering (20) students, was applied with them the proposed curriculum or method in teaching the skill of jumping together on the jumping horse apparatus of different heights proposed.
The second group, Section - C - as a control group, also consisted of twenty students, with whom the traditional method followed in the school was applied, which is jumping on a jumping horse of one height.
After that, the curriculum prepared by the school was applied to the two groups (experimental and control) with the same number of educational units and number of repetitions, but each according to the method followed with them in teaching the skill under study.
The researchers concluded that there was a greater development in the experimental group than the control group in teaching the skill of jumping together On the vaulting horse.
Abstract
اثر استخدام احصنة قفز مختلفة الارتفاع المقترحة في تعليم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز"
يهدف البحث الى معرفة اثر استخدام الاهداف ذات الارتفاعات المختلفة في تعلم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز.
تكونت العينة من (40) طالب من طلاب الصف السادس الابتدائي في مدرسة الاجنادين الابتدائية – الكرخ , وقد قسمت الى مجموعتين متساويتين في العدد.
المجموعة الاولى شعبة – أ – بصفة مجموعة تجريبية والبالغ عددهم (20) طالب اذ طبق معهم المنهاج او الاسلوب المقترح في تعليم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز مختلف الارتفاع المقترح.
المجموعة الثانية شعبة – ج – بصفة مجموعة ضابطة وتكونت من عشرين طالب ايضا والذي طبق معهم الاسلوب التقليدي المتبع في المدرسة وهو القفز على حصان القفز ذي ارتفاع واحد.
بعد ذلك تم تطبيق المنهاج المعد من قبل المدرسة على المجموعتين (التجريبية والضابطة) بنفس عدد الوحدات التعليمية وعدد التكرارات ولكن كل حسب الاسلوب المتبع معهم في تعليم المهارة قيد البحث.
توصل الباحثان ان هناك تطور في المجموعة التجريبية بصورة اكبر من المجموعة الضابطة في تعليم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز.
يهدف البحث الى معرفة اثر استخدام الاهداف ذات الارتفاعات المختلفة في تعلم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز.
تكونت العينة من (40) طالب من طلاب الصف السادس الابتدائي في مدرسة الاجنادين الابتدائية – الكرخ , وقد قسمت الى مجموعتين متساويتين في العدد.
المجموعة الاولى شعبة – أ – بصفة مجموعة تجريبية والبالغ عددهم (20) طالب اذ طبق معهم المنهاج او الاسلوب المقترح في تعليم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز مختلف الارتفاع المقترح.
المجموعة الثانية شعبة – ج – بصفة مجموعة ضابطة وتكونت من عشرين طالب ايضا والذي طبق معهم الاسلوب التقليدي المتبع في المدرسة وهو القفز على حصان القفز ذي ارتفاع واحد.
بعد ذلك تم تطبيق المنهاج المعد من قبل المدرسة على المجموعتين (التجريبية والضابطة) بنفس عدد الوحدات التعليمية وعدد التكرارات ولكن كل حسب الاسلوب المتبع معهم في تعليم المهارة قيد البحث.
توصل الباحثان ان هناك تطور في المجموعة التجريبية بصورة اكبر من المجموعة الضابطة في تعليم مهارة القفز ضما على جهاز حصان القفز.